اخبار روز

گرانی بنزین تکذیب شد


به گزارش پی ام آپ، محسن زنگنه در نشست خبری با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: ماده 31 لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به یارانه انرژی است و دولت تنها به این موضوع اشاره کرده است که انرژی یارانه به طور مساوی بین مردم تقسیم می شود، اما در لایحه به آنچه قرار است بیفتد اشاره ای نشده است و به همین دلیل ماده 31 حفظ شده است.

وی ابراز کرد: بر این اساس انتشار هرگونه خبری مبنی بر تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق در خصوص قیمت بنزین، بردار انرژی و نحوه توزیع آن را تکذیب می کنم زیرا کمیسیون تلفیق تاکنون این موضوع را اعلام نکرده است. هنوز وارد بازنگری این مقاله شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در پاسخ به اینکه نرخ بنزین به جای پلاک خودرو به کد ملی شهروند تعلق می گیرد، گفت: در ماده 31 ق. در این لایحه، دولت فقط گفته بود که یارانه انرژی باید به طور مساوی بین ایرانیان تقسیم شود، اما توضیح نداده است که تقسیم مساوی چیست و چگونه باید انجام شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به همراه کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و رئیس جمهور شوراي اسلامي، دو جلسه با رئيس جمهور و معاون اول رئيس جمهور و برخي وزرا داشت و دو جلسه در خصوص سياست هاي ارزي، پولي و انرژي مورد بحث و بررسي قرار گرفت. با توجه به انبوه نظرات مقرر شد در چند روز آینده جلسه ای در خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی و حامل های انرژی برگزار و در این خصوص تصمیم گیری شود.

زنگنه با اشاره به اینکه تا کنون بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نشده و تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است، گفت: چندین سال است که نظراتی در خصوص اعطای یارانه بنزین به مردم به جای پرونده ها مطرح شده است. به جایی نرسیده اند و کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه هنوز در این باره تصمیمی نگرفته و بعید است جمع بندی نهایی کمیسیون تلفیق طرح قانون هفتم باشد. برنامه توسعه در راستای اعطای یارانه بنزین به افراد و خانوارها است.

آبنما: مهر


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا