اخبار روز

گذرنامه و خدمات بانکی در ایران به این افراد داده نمی شود!

به گزارش پی ام آپ، ابوالفضل نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه از شناسایی خانه های خالی 3 هزار میلیارد مالیات بر ارزش افزوده شد، اظهار داشت:: از شناسایی خانه‌های خالی به دنبال کسب درآمد نیستیم و این مالیات را مالیات تنظیمی می‌دانیم.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات افراد در سامانه ملی املاک و مسکن گفت: در حال حاضر اطلاعات 73 میلیون شخص حقیقی و حقوقی محل سکونت و سکونت این افراد را در اختیار داریم و این اطلاعات کاملاً منتشر نشده است.

رئیس دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این اطلاعات به صورت کاملاً هوشمند به دست آمده و اطلاعات دقیق سکونت و فعالیت 73 میلیون ایرانی در سامانه ثبت شده است و هشدار می دهیم که اگر سرپرست خانوار اطلاعات را در این سامانه ثبت نکند، مشمول اتهامات کیفری می شوند.

آنها با اشاره به جرایم سرپرستان خانوار، داده های سکونت را ثبت نمی کنند و بیان کرد: طبق قانون تمام خانه های کشور خالی است مگر اینکه افراد ثبت نام و خوداظهاری کنند. اولین تحریم برای افرادی که اطلاعات خود را ثبت نمی کنند این است که مالیات خانه های خالی از آنها گرفته می شود، تحریم دوم این است که نرخ برق این واحد بالاترین ارزش را دارد و تحریم سوم این است که آنها قادر به دریافت خدمات دستگاه های اجرایی نباشد دستگاه هایی مانند دستگاه ها این افراد نباید خدمات بانکی ارائه دهند یا نمی توانند پاسپورت بگیرند یا تاریخ خود را تمدید کنند.

وی درباره نحوه دریافت این اطلاعات گفت: اگر فردی برای افتتاح حساب به بانک مراجعه کند و آدرسی را ثبت کند و عموماً به هر دستگاه اجرایی مراجعه کند و آدرسی را ثبت کند، همه این اطلاعات را از دفاتر دریافت کرده ایم که 350 به یک میلیون پرونده اطلاعاتی رسیده ایم و با عبور از این اطلاعات به آدرس 73 میلیون شخص حقیقی و حقوقی رسیده ایم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا