اخبار روز

گانتز قرار است روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی استعفای خود را اعلام کند

العربیه: بنی گانتز، وزیر شورای جنگ اسرائیل اعلام کرد که فردا شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهد کرد. انتظار می رود که وی استعفای خود را از دولت نتانیاهو اعلام کند.

اسرائیل تایمز گزارش داد که دفتر بنی گانتز گفته است که او روز شنبه ساعت 20:40 بیانیه خواهد داد.

این روزنامه اسرائیلی گفت که استعفای مورد انتظار وزیر شورای جنگ تعهد وی به رعایت ضرب الاجل ماه گذشته برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای پایبندی به چشم انداز مورد توافق برای درگیری در غزه است.

این طرح شامل تعیین اینکه چه کسی بر نوار غزه پس از شکست حماس در دوره پس از جنگ حکومت خواهد کرد، می باشد.

به همین ترتیب، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که احزاب ائتلاف هیچ مذاکره یا تلاشی برای حل اختلافات با بنی گانتز انجام نداده اند تا اطمینان حاصل شود که او پس از ضرب الاجل 8 ژوئن در ائتلاف باقی می ماند.

این روزنامه در ادامه نوشت دولت نتانیاهو خواسته های این وزیر اسرائیلی را نپذیرفته و حتی بحث جدی در مورد آنها نداشته است.

انتصاب جدید برای دولت

بنی گانتز اخیراً درخواست‌های متعددی از خانواده‌های گروگان‌ها دریافت کرده است که استعفا ندهند و مدت بیشتری در دولت بمانند تا حداقل با حماس به توافق برسند که منجر به آزادی گروگان‌های دربند شود.

در این زمینه، دفتر نتانیاهو یکشنبه آینده را به عنوان تاریخ مذاکرات جامع وزیران درباره غزه یک روز پس از ضرب الاجل بنی گانتز تعیین کرده است.

به گزارش خبرنگار العربیه، نشست وزیران که قرار بود روز جمعه برگزار شود، بدون ذکر دلیل لغو شد.

شایان ذکر است که بنی گانتز و گادی آیزنکوت، اعضای شورای جنگ اسرائیل، حدود سه هفته پیش تهدید کردند که این شورا را ترک خواهند کرد و تا 8 ژوئن به نتانیاهو فرصت دادند تا برنامه های روز بعد از جنگ غزه را تصویب کند. این وزرا با نخست وزیر اسرائیل بر سر کنترل نوار غزه پس از جنگ اختلاف نظر دارند.

بنی گانتز در سخنرانی خود در آن زمان همچنین خواستار برنامه ریزی سازماندهی شده برای دستیابی به اهداف شش گانه شد. این اهداف شامل بازگشت گروگان ها، شکست حماس، خلع سلاح گروه های فلسطینی در نوار غزه، شناسایی جایگزینی برای اداره نوار غزه و بازگشت ساکنان شمال اسرائیل به خانه های خود تا اول سپتامبر بود. و تایید فهرست نظامی در اسرائیل.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا