اخبار روز

2 سال شدن گارانتی ماشین!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال بخشنامه جدیدی در مدت گارانتی خودرو تجدید نظر کرد و اعلام کرد: مدت گارانتی از زمان تحویل کالا نمی تواند کمتر از دو سال باشد. خودرو به مصرف کننده یا کارکردی معادل 40 هزار کیلومتر این مبنای گارانتی تمامی خودروها است.

در نامه جدیدی که سازمان حمایت به خودروسازان ارسال کرده است، چندین نامه قبلی در خصوص مدت گارانتی لغو شده و از این تاریخ گارانتی خودرو فقط دو سال است.

یکی از نامه های لغو شده مربوط به 6 بهمن در سال 1398 سازمان پشتیبانی اعلام کرد که مشتریان باید حداکثر ظرف مدت 5 ماه از تاریخ یا حداقل 1000 کیلومتر کارکرد خودرو برای خدمات اولیه به نمایندگی شرکت های خودروسازی مراجعه کنند.

همچنین در نامه دیگری مورخ 22 آذر 1401 اعلام شده بود شرط حداکثر ظرف 5 ماه از تاریخ تحویل خودرو و یا حداقل هزار کیلومتر کارکرد برای فعال‌سازی گارانتی باید حذف شود چرا که شرایط عرضه خودرو تغییر کرده و برای رفع مشکلات و کاهش شکواییه‌ها این موضوع ابطال می‌گردد.

همچنین در 14 اردیبهشت ماه در ماه جاری سازمان وکالت به شرکت های خودروسازی اعلام کرده بود که اگر مصرف کننده به نمایندگی شرکت مراجعه کند و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نکرده باشد، محدودیت خدمات اولیه حداکثر تا سه ماه یا 1000 خواهد بود. کیلومتر کارکرد برای سرویس اولیه بدون دلیل قانونی است و چنین شرطی فقط در رابطه با خودروهایی که مالک آنها از زمان تحویل خودرو تا اولین مراجعه به نمایندگی برای سرویس اولیه تغییر کرده است اعمال خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا