برای فرار در تمام دنیا کیک با میوه، خامه، شکلات، پنیر و … درست می شود. از جمله دسرها و شام های خوشمزه و لذیذی است که با مواد مختلفی تهیه می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک های میوه ای به دلیل طعم میوه های تازه به کار رفته در آن ها همیشه مد روز و محبوب هستند. کدو سبز یکی سبزی رنگارنگ پر از ویژگی های پاییزی است که به صورت پخته در انواع غذاها، سوپ ها، کیک ها و دسرها استفاده می شود. به گزارش فرارو، کیک کدو تنبل یکی از کیک های میوه ای رنگارنگ و معطری است که با شروع فصل پاییز و رسیدن کدوها ظاهر می شود و آن را به یک شام رضایت بخش برای فصل پاییز و عصرهای بارانی تبدیل می کند. یکی از روش های پخت این کیک خوشمزه که می خواهیم در این مطلب با شما به اشتراک بگذاریم کیک کدو حلوایی با خامه پنیر است پس با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

تخم مرغ: 2 عدد
شکر: 1 پیمانه شکر
پوره کدو تنبل: 1 فنجان
شکر قهوه ای: نصف پیمانه
آرد سفید شیرین: یک و سه چهارم فنجان
پودر دارچین: 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری
وانیل: نصف قاشق چایخوری
روغن: نصف لیوان
نمک: یک چهارم پیمانه
مواد لازم برای پنیر خامه ای
پنیر خامه ای: 150 گرم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
شکر: یک چهارم پیمانه
وانیل: 1 قاشق چایخوری

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این کیک پاییزی خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را با وانیل و شکر و شکر قهوه ای در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا به قوام خامه برسد و کشدار شود. در مرحله بعد پوره کدو حلوایی (کدو را در ظرفی بپزید و بعد از پخت به پوره تبدیل کنید) همراه با روغن به مواد بالا اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید. حالا آرد، بکینگ پودر، نمک و دارچین را که قبلا سه بار با همزن و الک کرده بودید، در سه مرحله با الک اضافه کنید و در یک جهت با لیسک مخلوط کنید تا مواد مخلوط شوند. . به گزارش فرارو، کف قالب مورد نظرتان را کاغذ پخت بگذارید و خمیر کیک را داخل قالب بریزید. برای تهیه پنیر خامه ای، پنیر خامه ای، وانیل، شکر و زرده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و در یک جهت با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. حالا خامه پنیر را روی کیک بریزید و با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی خامه را روی سطح کیک بمالید. قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه به مدت 50 دقیقه بگذارید تا کیک پخته و پف کند. بعد از پخت قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک خنک شود سپس آن را از قالب خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید و از غذایتان لذت ببرید.

نکات مهم برای تهیه انواع کیک در منزل

کیک کدو حلوایی با پنیر خامه ای؛ طعم زیبای پاییز

1- برای تهیه کیک، مواد را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.

2- معمولا دما و زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. مثلا اگر در دستور پخت دمای 175 درجه به مدت 45 دقیقه ذکر شده باشد، ممکن است با این دما و زمان به نتیجه دلخواهتان در فر نرسید. البته در این مورد نگران نباشید. با چندین بار استفاده از فر متوجه می شوید که چه دما و زمان برای پخت کیک در فر شما مناسب است. البته به خاطر داشته باشید که دمای مشخص شده در دستورالعمل معمولاً توسط فر برقی تعیین می شود. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را 10 تا 20 درجه سانتیگراد بیشتر کنید. با این حال، درجه حرارت گفته شده بستگی به فر شما دارد. باید نگران باشی با چند بار امتحان متوجه دما و زمان پخت آن خواهید شد. پس از تهیه مواد و قرار دادن آنها روی میز کار، همیشه قبل از شروع کار فر را روشن کنید; زیرا برای تهیه هر کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا زمانی که می خواهید کیک را در فر قرار دهید، فر کاملا گرم شود.

3- سعی کنید ترازوی دیجیتال و اندازه گیری استاندارد پخت و پز را خریداری کنید. زیرا اندازه گیری دقیق مواد اولیه در تهیه کیک و دسر بسیار مهم است.

4-در حین هم زدن تخم مرغ ها حتما چند بار همزن را خاموش کنید و اطراف کاسه را با کاردک تمیز کنید و داخل کاسه بریزید تا تخم مرغی در کیک باقی نماند. در غیر این صورت، حتی اگر از وانیل یا اسانس استفاده کنید، کیک همچنان بوی تخم مرغ می دهد.

5- آرد و مواد خشک دیگر مانند پودر کاکائو را برای پخت هر کیک حتما 3 بار الک کنید. این اجازه می دهد تا آرد هوادهی و سبک شود. در نتیجه کیک شما بافت بهتری خواهد داشت. یکی دیگر از نکات مهم در مورد آرد این است که کیفیت آردهای موجود در بازار متفاوت است. بنابراین، بسته به کیفیت آرد، مقدار آن ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس در اضافه کردن آرد دقت کنید. اگر دیدید که مواد کیک سفت شده است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه کردی کافیه و بقیه رو اضافه نمیکنی. اگر دستورالعمل ها را دنبال کردید؛ اما احساس کردید که مواد تشکیل دهنده کیک هنوز به غلظت لازم برای رسیدن به آن نرسیده اند. این بدان معنی است که شما باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین شما همیشه مقدار آرد مشخص شده در دستور را تهیه می کنید. این مقدار بسته به کیفیت آرد ممکن است کم یا زیاد شود.

6- نکته بسیار مهمی که در پخت هر نوع کیک باید به آن توجه کنید این است که قبل از 30 دقیقه در فر را باز نکنید. اگر این کار را بکنید، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. چون کیک شما بلند نمی شود.

7- در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب برای مواد خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، نمی توانید نتایج خوبی به دست آورید. هنگام ریختن مواد کیک در آن حتما باید قالبی را انتخاب کنید که 1/3 قالب شما خالی بماند. البته همه اینها نیاز به تجربه دارد. شاید اولین بار است که نمی دانید کدام فرمت مناسب است. باید کیک را چندین بار درست کنید تا چشمتان به ابعاد آن عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید. وقتی خواستید کیک را داخل قالب بریزید، آن را از وسط به دو نیم کنید. سپس آن را در اطراف پخش کنید. سعی کنید کیک را در قالب بریزید تا مواد به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند.

8- نکته مهم دیگر در کیک سازی انتخاب مواد قالب است. قالب های مختلف و گران قیمت زیادی در بازار وجود دارد. وقتی برای خرید یک قالب می روید، به دلیل تنوع ممکن است در انتخاب آن دچار سردرگمی شوید. یکی یکی از بهترین قالب ها برای تهیه انواع کیک که نسبت به سایر قالب ها مقرون به صرفه است، قالب های گالوانیزه ای هستند که می توانید از تمام شیرینی فروشی ها تهیه کنید. این قالب ها در طرح ها و اشکال مختلف موجود هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما