برای فرار کیک بستنی یکی یکی از دسرهای خوشمزه ای است که نیازی به تهیه آن در فر ندارد، می توان آن را برای چند ساعت در یخچال نگهداری کرد و آماده سرو کرد. در تهیه کیک فریز شده معمولا به جای مواد اصلی کیک از بیسکویت و خامه استفاده می شود. کیک های منجمد بسیار آسان هستند و نیازی به زمان زیادی ندارند زیرا نیازی به پخت و پز نیست. کیک هویج منجمد فرارو یکی هویج را می توان با بیسکویت پتی پور، کره، گردو و غیره مخلوط کرد. یک نوع کیک یخچالی بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب آن تهیه می شود و نیازی به پخت ندارد. این کیک به دلیل ظاهر زیبای خود برای کودکان و دانش آموزان به عنوان عصرانه یا میان وعده بسیار مناسب است. اگر دوست دارید این کیک هویج منجمد خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

هویج خام رنده شده: 3 فنجان
بیسکویت پتی پور: 2 بسته
کره: 2 قاشق غذاخوری
رنده پوست پرتقال یا لیمو: 1 قاشق چایخوری
گردو خرد شده: 1 پیمانه
شیر: یک چهارم فنجان
پودر نارگیل: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این کیک سرد خوشمزه ابتدا هویج رنده شده را با کره، شکر و رنده پوست پرتقال یا لیمو در تابه ای مناسب بریزید و روی اجاق بگذارید و مرتب مواد را هم بزنید تا کره و شکر نرم شوند. آب اضافی را تخلیه کنید در مرحله بعد هویج تفت داده شده را داخل غذاساز ریخته، بیسکویت پتی پور، گردوی خرد شده و شیر را به مواد اضافه کرده و حدود یک دقیقه هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. حالا از موادی که طبق فرارو آماده شده به اندازه یک گردو بردارید و در کف دست بغلتانید و در آخر با پودر نارگیل بپوشانید و در سینی بچینید. کیک را دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. در این مرحله کیک هویج منجمد خوشمزه ما آماده سرو است، می توانید آن را با چای یا قهوه میل کنید.

نکات برجسته
1- آنقدر شیر بریزید تا مواد به غلظت خمیری برسد. اگر شیر زیاد اضافه کنید، مخلوط خیلی شل می شود و نمی توانید آن را گرد کنید. می توانید به جای شیر از آب پرتقال استفاده کنید.
۲- بیسکویت پتی پور از جمله محصولاتی است که در تهیه انواع دسر و چیزکیک استفاده می شود و انواع وانیلی و کاکائویی آن در بازار موجود است. برای تهیه کیک هویج منجمد می توانید به جای بیسکویت پتی پور از بیسکویت مادر یا هر بیسکویت وانیلی ساده استفاده کنید.
3- کیک آماده را حتما چند ساعت در یخچال نگه دارید و بعد از سرد شدن سرو کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما