اخبار روز سینما جهان

کیت وینسلت در جشنواره فیلم زوریخ تجلیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، کیت وینسلت بازیگر بریتانیایی برنده اسکار، جایزه آیکون طلایی بیستمین جشنواره فیلم زوریخ را دریافت می کند.

مهر نوشت: وینسلت در رویدادی در جشنواره در 7 اکتبر برای معرفی فیلم بیوگرافی “لی” به کارگردانی الن کورس که بر زندگی یک مدل لباس به نام لی میلر، عکاس جنگ تحسین شده در تاریخ تمرکز دارد، ظاهر خواهد شد. ثبت شده است. آنتونی پنروز، پسر لی میلر نیز در مراسم اهدای جایزه حضور خواهد داشت.

وینسلت از اولین فیلمش “موجودات بهشت” به کارگردانی پیتر جکسون در سال 1994 یکی او با بازی در کنار لئوناردو به یکی از چهره های سینمای جهان تبدیل شده است دی کاپریو در سال 1997 در فیلم «تایتانیک» به جایگاهی نمادین دست یافته است، اما هرگز از پروژه های مستقل و هنری فاصله نگرفته و در فیلم هایی چون «درخشش ابدی یک ذهن پاک» تا «جاده انقلابی» و… با فیلم «کتاب خوان» برنده جایزه اسکار شد. او سال گذشته با فیلم «آواتار: جاده آب» دیده شد. او همچنین برنده دو جایزه امی برای میلدرد پیرس (2011) و مری ایست تاون (2021) شده است.

کریستین یونگن، مدیر هنری جشنواره فیلم زوریخ، کیت وینسلت را نماد واقعی سینما خواند و گفت که او توانایی درخشش در فیلم‌های بزرگ استودیویی و تولیدات مستقل کوچک را دارد.

جایزه آیکون طلایی زوریخ برای قدردانی از دستاوردهای برجسته سینمای جهان اعطا می شود و جسیکا چستین، هیو جکمن، کیت بلانشت و هیو گرانت از جمله بازیگرانی هستند که در گذشته با این جایزه تجلیل شده اند.

بیستمین جشنواره فیلم زوریخ از 3 تا 13 اکتبر 2024 (12 تا 22) مهر) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

را

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا