اخبار روز سینما جهان

کیت بلانشت رییس هیات داوران کمرایمیج ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ کیت بلانشت به عنوان رئیس هیئت داوران بخش رقابتی اصلی سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Camera Image انتخاب شد.

مهر نوشت: بلانشت با تاکید بر اینکه حضور در Camera Image یک رویا است که به حقیقت پیوسته است، از فیلم ها به عنوان رعد و برق در بطری یاد کرد و گفت که او این شانس را داشته که با چند صاعقه گیر عالی کار کند و کار با فیلمبرداری، نحوه کار و نگاه او را تغییر داده است. جهان برای همیشه

بسیاری از فیلم های این بازیگر برنده 2 جایزه اسکار نیز در تصویر دوربین با تحسین و تمجید مواجه شده است. او اولین نامزدی اسکار خود را برای ایفای نقش ملکه الیزابت اول در الیزابت به دست آورد که در سال 1999 جایزه قورباغه طلایی بهترین فیلمبرداری را برای فیلمبردار رمی آدفاراسین دریافت کرد.

بلانشت در سال 2008 برنده 2 نامزدی اسکار شد. یکی نامزدی بهترین بازیگر زن برای «الیزابت: دوران طلایی» و دیگری برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای «من آنجا نیستم» که برای اد لاکمن قورباغه برنزی به ارمغان آورد. او در سال‌های اخیر برای بازی در فیلم‌های «کارول» و «تار» نامزد جایزه اسکار شد که هر دو به ترتیب جایزه قورباغه طلایی را برای فیلمبردارانشان «اد لاچمن» و «فلوریان هافمایستر» دریافت کردند.

بلانشت همراه با اندرو آپتون و کوکو فرانسینی یکی از بنیانگذاران و کارگردان فیلم های کثیف است که شرکت سازنده فیلم «پسر جدید» وارویک تورنتون بود و جایزه قورباغه طلایی دوربین تصویر را در سال 2023 دریافت کرد.

سی و دومین دوره جشنواره تصویر دوربین از 16 تا 23 نوامبر (26 آبان تا 3 آذر) در تورون لهستان برگزار می شود.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا