به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، کیت بلانشت در مراسم اهدای جایزه دونوستیا که بالاترین جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین است، حضور یافت و این جایزه را از دست آلفونسو کوارون دریافت کرد.

بر اساس این گزارش مهر به گزارش ورایتی، آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی که اخیراً با بلانشت در سریال «سلب مسئولیت» برای اپل تی‌وی پلاس همکاری کرده است، این بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی را با سخنان مهربان خود معرفی کرد و از «عطش سیری ناپذیر او برای دانش، دستیابی به اهداف و هنر» گفت. ستایش کرد. کوارون اضافه کرد که بلانشت در طول مدت طولانی فیلمبرداری این سریال از نقل مکان به لندن امتناع می کرد و هر بار خطر 4 ساعت رانندگی رفت و برگشت را به جان خرید تا در خانه با خانواده اش باشد و از نقش مادری خود غافل نشود.

کوارون همچنین به تلاش های اجتماعی این بازیگر اشاره کرد و گفت: کیت صدای خستگی ناپذیری در رساندن صدای 114 میلیون پناهنده و فراخوان برای همدردی با آنها بوده است.

هنگامی که کیت بلانشت برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، پیامی از طرف جورج کلونی دوست و همکار دیرینه بلانشت که در اوایل ماه جاری در جشنواره فیلم ونیز ضبط شده بود پخش شد. کلونی با قرار دادن بلانشت در کنار مارلون براندو، کاترین هپبورن، مریل استریپ و رابرت دنیرو، او را فردی توصیف کرد که بازیگری را به عنوان یک هنر دنبال می کند.

بلانشت در پاسخ به کوارون گفت: ما اغلب در مورد سینما طوری صحبت می کنیم که انگار گونه ای در حال انقراض است و من خوشحالم که این صحنه را با آن می بینم. یکی از شما برای اشتراک گذاری بزرگترین هنرمندان سینمای جهان سپاسگزاریم.

بازیگر «تار» با نگاهی به چند دهه فعالیت حرفه‌ای خود گفت که بافت پیوندی کارش «میل به باز کردن معنای انسان بودن است، آن نقطه عجیب و غریب از عدم اطمینان وحشتناک و شادی‌آور که انسان بودن است. .

وی افزود: برای من گیج کننده است که به نظر می رسد این همه اطمینان و درستی در جهان وجود دارد، در حالی که در واقع، جهان مکانی عمیقا نامشخص است. یک زندگی خلاق با عدم اطمینان و شک تقویت می شود. این DNA هر پروژه است. این عدم اطمینان است که مرا به حرکت در می آورد. این دنیا بسیار غم انگیز است و فکر می کنم همه ما به عنوان انسان در آن سهیم هستیم. ما در دوران بسیار بسیار نامطمئنی زندگی می کنیم.

امسال جشنواره فیلم سن سباستین این جایزه را به بلانشت اهدا کرد و تصویر او را در پوستر رسمی این رویداد قرار داد.

این بازیگر استرالیایی که سابقه بازی در فیلم های سه گانه «هوانورد»، «ارباب حلقه ها» و «تار» را در کارنامه دارد، در طول فعالیت طولانی خود بیش از 200 جایزه از جمله 2 جایزه اسکار از 6 نامزدی، 4 جایزه بفتا را از آن خود کرده است. جوایز و 4 جایزه گلدن گلوب از جمله آنهاست.

اگرچه این اولین دیدار بلانشت از این جشنواره اسپانیایی است که از 20 تا 28 سپتامبر برگزار می شود، اما این جشنواره پیش از این تعدادی از فیلم های او از جمله «بابل» (2007) و «ورونیکا گورین» (2003) را به نمایش گذاشته است.

پس از هیو جکمن در سال 2013، این دومین بار است که یک بازیگر استرالیایی بالاترین نشان جشنواره فیلم سن سباستین را دریافت می کند.

۵۷۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :