سبک زندگی

کوچکترین بمب افکن جهان – پی ام آپ

به گزارش پی ام آپ، محققان دانشگاه آلاباما، سنت. پل و محققان موسسه تحقیقاتی Syberbane ماده ای در مقیاس میکرومتری ساخته شده از پروتئین ساخته اند که می تواند نانوذرات را به محل سلول های سرطانی برساند و تومور را از بین ببرد. این ریزماده در مدل‌های جوندگان سرطان روده بزرگ مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج امیدوارکننده بود.

این تیم به سرپرستی آنتونیو ویلاورده از گروه ژنتیک و میکروبیولوژی در موسسه بیوتکنولوژی و زیست پزشکی در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، پروتئین ها را به ساختارهایی در مقیاس کوچک تبدیل کردند که می توانند پپتیدها را برای مدت طولانی با کمک خودآرایی انتقال دهند. . . این فناوری ثبت شده برای تولید بیوگرانول استفاده می شود. این گرانول ها مشابه سیستم غدد درون ریز انسان عمل می کنند. از نظر آرایش مولکولی، این ساختار متشکل از برهمکنش یونی فلز روی (Zn) با یک دامنه غنی از هیستیدین است. هیستیدین یک آمینو اسید مهم در بدن انسان است.

به گزارش ایسنا، این ریزماده جدید ایجاد شده توسط دانشمندان از زنجیره های پلی پپتیدی تشکیل شده است که به صورت نانوذرات زیست فعال و کاربردی وجود دارد و می تواند محتویات خود را برای از بین بردن سلول های سرطانی آزاد کند.

این گروه تحقیقاتی عملکرد این ساختار مولکولی را تجزیه و تحلیل کرده و دینامیک ترشح آن را هم در شرایط in vitro و هم in vivo مورد مطالعه قرار داد. در مدل حیوانی سرطان کولورکتال CXCR4+، این سیستم تجمع پروتئین بالایی را در بافت تومور نشان داد که به صورت زیر جلدی تجویز شد.

آنتونیو ویلاور، استاد گروه ژنتیک و میکروبیولوژی در دانشگاه آلاباما می گوید: توجه به این نکته مهم است که این تجمع کارآمدتر از تزریق پروتئین به خون است. این فناوری روش جدیدی است که سطوح بالای دارو در محل مورد نظر و اثربخشی بالینی بهتر را تضمین می‌کند، بنابراین از تجویز مکرر داخل وریدی جلوگیری می‌کند و در نتیجه عوارض جانبی دارو را به حداقل می‌رساند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا