به گزارش MedicineNet، محققان دریافتند که بزرگسالان جوان مبتلا به برونشیت دوران کودکی در معرض دو نوع آلاینده هوا قرار دارند:

• آلودگی ذرات گرد و غبار، گرده، خاکستر آتش، اگزوز صنعتی و اگزوز وسایل نقلیه.

• دی اکسیدهای نیتروژن از موتورهای بنزینی

چیزی را گزارش دهید مهردر برونشیت، راه های هوایی بزرگ ریه ها ملتهب می شوند و سرفه شدیدی وجود دارد که مخاط یا خلط تولید می کند. علائم دیگر عبارتند از خس خس سینه، درد قفسه سینه و تنگی نفس.

دکتر. اریکا گارسیا، محقق ارشد و استادیار علوم جمعیت و بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران کودکی تأثیرات ظریف‌تری بر سیستم تنفسی ما دارد که همچنان در بزرگسالی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ” متاثر از”.

گارسیا افزود: کاهش آلودگی هوا نه تنها برای آسم فعلی در کودکان مفید است، بلکه برای سلامت تنفسی آنها در بزرگسالی نیز مفید است.

به گفته محققان، آلودگی هوا به طور مداوم با بیماری ریوی در کودکان مرتبط است و مشکلات ریوی در کودکان به طور مداوم با مشکلات ریوی در بزرگسالی مرتبط است.

به گفته محققان، با این حال، مطالعات کمی اثرات آلودگی هوای دوران کودکی را بر سلامت ریه بزرگسالان بررسی کرده است.

کودکان به ویژه در برابر اثرات آلودگی هوا آسیب پذیر هستند. سیستم تنفسی و ایمنی آنها هنوز در حال توسعه است و نسبت به توده بدنشان نسبت به بزرگسالان هوای بیشتری تنفس می کنند.

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 1300 بزرگسال جوان را که در یک مطالعه سلامت کودک شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان دریافتند که یک چهارم از شرکت کنندگان علائم برونشیت را در 12 ماه گذشته تجربه کرده اند.

محققان محل زندگی شرکت کنندگان در دوران کودکی خود را ردیابی کردند و آدرس ها را با اندازه گیری های کیفیت هوای محلی انجام شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مطابقت دادند.

نتایج نشان می دهد که خطر ابتلا به برونشیت در بزرگسالان به طور قابل توجهی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران کودکی مرتبط است.

با این حال، تاثیر آلودگی هوا در دوران کودکی بر علائم برونشیت در بزرگسالان در میان افرادی که آسم دوران کودکی داشتند بیشتر بود.

محققان دریافتند که شرکت کنندگانی که علائم برونشیت بزرگسالان را داشتند از دوران کودکی در معرض اکسیدهای نیتروژن قرار داشتند، اگرچه میانگین قرار گرفتن در معرض در کودکان بسیار کمتر از استانداردهای سالانه آژانس حفاظت از محیط زیست بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما