این گیاه در سال 1876 در جنوب شرقی ایالات متحده کشف شد و برای جلوگیری از فرسایش خاک مورد استفاده قرار گرفت. اما این گیاه به سرعت در همه جا پخش شد و تمام کشور و شهر را فرا گرفت.

کودزو گیاهی شبیه به درخت مو با خواص دارویی فراوان است. زمانی که گیاه کودزو در شرایط مناسب رشد می کند، به راحتی گسترش می یابد و همه چیز را در مسیر خود می پوشاند. این گیاه در سال 1876 در جنوب شرقی ایالات متحده کشف شد و برای جلوگیری از فرسایش خاک مورد استفاده قرار گرفت. اما این گیاه به سرعت در همه جا پخش شد و تمام کشور و شهر را فرا گرفت.

به گزارش فن تیریکس، از ریشه، برگ و گل گیاه کودزو برای مصارف دارویی استفاده می شود. مردم از این گیاه برای درمان اعتیاد به الکل و تسکین علائم پس از مستی مانند سردرد، گیجی، تهوع و استفراغ استفاده می کنند. گیاه کودزو خواص زیادی دارد و برای گردش خون و مشکلات قلبی مانند فشار خون بالا، ضربان نامنظم قلب، نارسایی قلبی و درد قفسه سینه استفاده می شود.

همچنین برای مشکلات مربوط به تنفس مانند عفونت های سینوسی، سرماخوردگی، تب بالا، آنفولانزا، آنفولانزای خوکی و مشکلات پوستی مانند آلرژی، تحریکات پوستی و کهیر، خارش و پسوریازیس استفاده می شود.

برخی از افراد همچنین از کودزو برای علائم یائسگی، کاهش وزن، دردهای عضلانی، سرخک، اسهال خونی، درد التهاب معده، تب، اسهال، تشنگی، خشکی گردن و افزایش تعریق استفاده می کنند. از دیگر مصارف خوراکی این گیاه می توان به درمان فلج اطفال، آنسفالیت، میگرن، ناشنوایی، دیابت، دردهای عصبی و کوری ناشی از دیابت و صدمات ضربه ای اشاره کرد.

در چین، پورارین، ماده شیمیایی موجود در کودزو، به صورت داخل وریدی برای درمان سکته های مغزی ناشی از لخته شدن خون، همچنین کمردرد و حملات قلبی، و کاهش سطح کلسترول در افراد مبتلا به بیماری قلبی تزریق می شود.

اما چرا خواص گیاه کودزو اینقدر مفید است؟

شواهدی وجود دارد که کودزو حاوی ترکیبات ضد الکلی است. همچنین احتمالاً دارای اثرات مشابه استروژن است. مواد شیمیایی موجود در کودزو همچنین می تواند جریان خون را به قلب و مغز افزایش دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما