اخبار خودرو

کوئنیگزگ رکورد ۰-۴۰۰-۰ را دوباره شکست

کوئنیگزگ رکورد ۰-۴۰۰-۰ را دوباره شکست

کونیگزگ توانسته رکورد شتاب 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت را بشکند و دوباره به طور کامل ترمز کند. این شرکت سوئدی در این مانور با سوپراسپرت جسکو توانست رکورد 27.83 ثانیه را به ثبت برساند. نکته جالب این است که رکورد قبلی در اختیار خود کونیگزگ و مدل Regera بود.

رکورد جدید کونیگزگ 0.98 ثانیه بهتر از رکورد قبلی است. این رکورد توسط نسخه Absolute ابرخودروی Yesco ثبت شده است. کونیگزگ تاکید می کند که علاوه بر رکورد 0-400 کیلومتر، رکورد 0-250-0 کیلومتر نیز در 1.33 ثانیه شکسته شده است. علاوه بر این، شرکت سوئدی می گوید رکورد شتاب از صفر به 400 کیلومتر و همچنین از صفر به 400 مایل در ساعت بهبود یافته است. این دو رکورد به ترتیب 18.82 و 19.2 ثانیه هستند.

وظیفه رانندگی کونیگ زگ Yesco Absolut در این رکوردها توسط خلبان آزمایشی این شرکت، مارکوس لوند انجام شد. این رکوردها در 27 ژوئن در بخشی از باند فرودگاه Örebro ثبت شد.

مشخصات مطلق Koenigsegg Jesko

شاید یسکو را بشناسید. یکی این یکی از قدرتمندترین و هیجان انگیزترین ابرخودروهای روی کره زمین است. این موشک زمینی نیروی خود را از یک موتور 5 لیتری توئین توربو V8 دریافت می کند. در صورت استفاده از سوخت E85 قدرت این موتور به 1600 اسب بخار می رسد. نیروی این موتور از طریق گیربکس مخصوصی که کونیگزگ آن را Light Speed ​​Transmission می نامد به چرخ های محور عقب ارسال می شود. این گیربکس 9 سرعته بوده و برای تعویض دنده های فوق سریع از 7 کلاچ استفاده شده است.

مدل رکوردشکنی کونیگ زگ Absolut تنها در صندلی ها و میله های محافظ داخل کابین با مدل استاندارد تفاوت دارد. به گفته این شرکت سوئدی، از آنجایی که راننده آزمایشی صندلی خودروی One:1 را بسیار دوست دارد، صندلی مورد استفاده در مدل رکوردشکنی با صندلی این خودرو جایگزین شده است. این را هم اضافه کنیم که با سوخت E85 رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است.

نسخه Absolut یسکو از نظر آیرودینامیک در سطح بالاتری قرار دارد. برای افزایش پایداری در سرعت های بسیار بالا، یک باله بزرگ در انتهای بریچ این نسخه تعبیه شده است. مدیرعامل کونیگزگ مدعی است که این نسخه در صورت رعایت تمامی شرایط می تواند به حداکثر سرعت 330 مایل یا 531 کیلومتر در ساعت دست یابد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا