اخبار روز

کنگر فرنگی و 5 غذای خوشمزه برای پاکسازی کبد چرب با کنگر

با ترکیب کنگر فرنگی کبد خود را با مواد دیگری که برای کبد مفید هستند پاک کنید. این کار از اختلال عملکرد کبد مانند بیماری کبد چرب جلوگیری می کند. کبد چرب این یک بیماری است که منجر به تجمع تری گلیسیرید می شود.

به گزارش نمناک، در میان چند علامت، باعث التهاب سلولی و چربی های مختلف در این اندام نیز می شود. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که هیچ علامتی وجود نداشته باشد و قربانیان از اشتباه خود بی اطلاع باشند.

فواید کنگر فرنگی، آرتیشو برای کبد چرب و سایر قسمت های بدن:

  • کنگر فواید زیادی دارد، از عملکرد کبد محافظت می کند و سلول های کبد را بازسازی می کند، همچنین صفرا را تقویت می کند و چربی را کاهش می دهد.
  • این یک آنتی اکسیدان قوی است که از پیری جلوگیری می کند
  • سطوح بالای پروتئین را کاهش می دهد
  • از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند
  • عملکرد روده را بهبود می بخشد
  • از احتباس آب جلوگیری می کند
  • قند خون کاهش

غذای مناسب برای پاکسازی کبد با کنگر

سوپ کنگر و زردچوبه:

سوپ ها غذاهای پاک کننده، غنی از مواد مغذی و کم کالری هستند که می توانید در تمام طول سال از آنها لذت ببرید. دستور العمل زیر کنگر فرنگی را با چیزی ترکیب می کند زردچوبه زردچوبه برای کبد بسیار مفید است و خاصیت ضد التهابی آن دارد.

عناصر

  • 2 عدد کنگر فرنگی
  • 1 قاشق چایخوری زردچوبه
  • 2 لیوان آب
  • نمک دریا به مزه

آماده سازی:

کنگر و زردچوبه را به مدت 30 دقیقه بپزید سپس نمک دریا را اضافه کنید. نیم ساعت قبل از غذا بخورید.

کنگر کبابی با لیمو:

افرادی که کنگر دوست دارند از طعم و خواص آن بیشتر از کبابی بهره می برند. اگر روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و بگذارید حداقل 40 دقیقه بپزد، کافی است. فلفل سیاه، روغن زیتون و نمک دریا آن را با هم ترکیب کنید، نتیجه خوشمزه است و می تواند اشتهای شما را افزایش دهد.

سالاد کنگر فرنگی، تربچه و چغندر:

اگر برای روزهای گرم به یک گزینه خنک نیاز دارید، سالاد کنگر فرنگی را امتحان کنید و آن را با دو ماده دارویی ترکیب کنید که به پیشگیری از بیماری کبد چرب کمک می کند. تربچه؛ تلخ و تند است، عملکرد کبد را بهبود می بخشد و به تولید صفرا کمک می کند. همچنین سرشار از ویتامین C هستند، می توانید از برگ های آن که خاصیت درمانی و پاک کنندگی دارد، بخورید

چغندر: به درمان بیماری کبد چرب و سایر بیماری های کبدی کمک می کند. این به دلیل آنتی اکسیدان های آنها است. آنها همچنین مفید هستند زیرا به جلوگیری از اکسیداسیون چربی ها کمک می کنند.

کنگر فرنگی و 5 غذای خوشمزه برای پاکسازی کبد چرب با کنگر

چای رزماری و کنگر فرنگی:

یک راه آسان برای استفاده از کنگر دم کردن برگ و ساقه آن است. به این ترتیب می توانید دانه ها را برای پخت بعدی نگه دارید و از کل گیاه استفاده کنید. با این حال باید بدانید که طعم آن بسیار تلخ است. همچنین می توانید آن را با رزماری ترکیب کنید.

با توجه به محتوای اسید اورسولیک، این گیاه از عملکرد کبد محافظت می کند. التهاب را کاهش می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد و سطح کلسترول را کاهش می دهد.

برگ و گلاب کنگر فرنگی:

اگر راهی راحت و سریع برای درمان بیماری کبد چرب می‌خواهید، می‌توانید یک مکمل غذایی مخصوص خریداری کنید. کپسول یا قرص کنگر فرنگی به طور کلی هضم مقادیر زیادی از غذاهای چرب را آسان می کند. همچنین می توانید مکمل های قوی تری را با آنها پیدا کنید گیاهان دارویی دیگران ترکیب می شوند. خار مریم به دلیل خواص درمانی خود یکی دیگر از داروهای عالی برای درمان بیماری های کبدی است.

همچنین ممکن است از زردچوبه، بولدو و قاصدک بهره مند شوید. ویتامین B7 همچنین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. اگر مکمل غذایی را انتخاب می کنید، باید آن را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

آگاهی از برخی داروهای طبیعی که ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند، مهم است. داروهایی نیز وجود دارند که نباید برای مدت طولانی بدون استراحت مصرف شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا