اخبار روز

کنکور ویژه فرهنگیان در بهمن ماه ۱۴۰۲؛ پذیرش ۳۰ هزار نفر برای دانشگاه فرهنگیان!/ جزئیات

در بهمن ماه ۱۴۰۲، کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش از پذیرش 30 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای اولین بار در سال تحصیلی جدید. بهمن در ماه 1402 امتحان ویژه تربیت معلم برگزار می شود.

رضا مراد صحرایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: لازم است در فرآیند انتخاب و جذب افراد برای پذیرش در آموزش و پرورش، به دقت و دقت بیشتری توجه شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هنگام ارزیابی متقاضیان ورود به سامانه آموزش و پرورش، باید به دقت به ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای، اختصاصی و عمومی آن‌ها پرداخته شود. جذب و انتخاب کارکنان در زمینه آموزش و پرورش باید به آرامش و با اعطای فرصت کافی انجام شود.

صحرایی با اشاره به اینکه آینده فرزندان این سرزمین در دست معلمان قرار دارد، اظهار داشت: برای ارزیابی نیروهای داوطلب برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، یک مرکز ارزیابی ایجاد کرده‌ایم. این مرکز با دقت و حساسیت به ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای، عمومی و اختصاصی متقاضیان می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید 30 هزار نفر است که تا رسیدن به سقف 40 هزار نفر هر ساله 5 هزار نفر به آن اضافه می شود، افزود: برای اولین بار در بهمن در ماه 1402 آزمون ورودی ویژه تربیت معلم برگزار می شود، بنابراین تا مهر در سال آینده ما این فرصت را خواهیم داشت که بر اساس صلاحیت های شخصی و حرفه ای، داوطلبان را برای آموزش انتخاب و جذب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم انتخاب و انتصاب دقیق مدیران مدارس، افزود: ضوابط و آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به استان ها ابلاغ شده است. هدف ما از ابلاغ این آیین نامه، انتخاب و انتصاب مدیران توانمند، مؤثر، خلاق و مبتکر متعهد به اهداف نظام آموزشی است.

صحرایی با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین راهنمای اجرای سند تحول بنیادین در مدارس، که به عنوان مبنای برنامه‌ریزی و عملکرد مدارس عمل کند، اضافه کرد: شاخص‌های ارزیابی مرتبط با سند تحول بنیادین باید به سرعت تدوین شوند. برای هر موضوع مورد نظر در سند، باید مشخص شود که چه اقداماتی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه محور اصلی برنامه اجرایی سند تحول در مدارس، معلمان هستند، گفت: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت به منظور آشنایی فرهنگیان با سند تحول بنیادین یک ضرورت ضروری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

صحرایی در پایان تصریح کرد: یکی از وظایف شورای عالی، بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و تربیتی تمام مؤسسات آموزشی کشور است که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند. باید از این ظرفیت برای سازماندهی و نظم دادن به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بهره‌برداری شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا