اخبار روز سینما

کنسرت باتربیت برگزار شد!







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، عابد آتشانی آهنگساز، بازیگر، خواننده و سرپرست گروه موزیکال «بمانی» که در روزهای اخیر اولین کنسرت تئاتر موزیکال کودک و نوجوان را در اختیار مخاطبان قرار داده بود، در گفت وگویی به تشریح چگونگی اجرای این کنسرت پرداخت. این پروژه موسیقایی که با حمایت معنوی انجمن موسیقی تئاتر ملی ایران روی صحنه می رود برگزار می شود: کلمه بمانی که برای فعالیت گروه موسیقی خود انتخاب کردیم از سه کلمه بابا، ماما و ماما گرفته شده است. «نی نی» که این نسخه به خودی خود موید تمرکز و توجه ما به گروه سنی کودک و نوجوان است تا بتوانیم علاوه بر اجرای فضایی کمتر تجربه شده در ایران و ایجاد فضایی مفرح برای آن، از زبان موسیقی و تئاتر نیز استفاده کنیم. کودکان ایرانی برای معرفی مفاهیم آموزشی و تربیتی. قالب یک کنسرت را ارائه می دهیم.

مهر وی نوشت: در سال های اخیر فعالیت های زیادی در زمینه آهنگسازی و بازیگری در پروژه های مختلف تئاتری و تلویزیونی مرتبط با گروه سنی کودک و نوجوان انجام داده است گروه سنی برای سازماندهی کودکان و نوجوانان: در این سال ها همواره بر این موضوع تمرکز داشته است. فکر می کردم این امکان وجود دارد که خردسالان و کودکانی که با والدین خود به کنسرت های پاپ و سنتی می روند قبل از برگزاری کنسرت برای گروه سنی خود جایی در آنجا داشته باشند. متأسفانه این مسیر در کشور ما سابقه طولانی ندارد و کارهای موسیقایی اجرا شده در بخش کودک اغلب با رقص های شاد همراه است که یک دستگاه کیبورد روی صحنه و پخش محتوای اصلی را تشکیل می دهد. حالتی که می تواند در قالبی منسجم تر با ارکستری کامل به گوش کودکان ایرانی برسد.

این آهنگساز و بازیگر تاکید کرد: موضوعی که به آن اشاره کردم برایم بسیار مهم بود چرا که همیشه علاقه داشتم مفاهیم آموزشی و تربیتی را از طریق موسیقی منتقل کنم و در عین حال موسیقی سرگرم کننده ای برای مخاطب تولید کنم. فرصتی برای کودکان برای دیدن سازهای روی صحنه، آواز خواندن با گروه و شنیدن یک قطعه موسیقی کامل در قالب کنسرتی ویژه گروه سنی خردسال. روندی که بسیار سخت است و تاکنون مشکلات زیادی را برای ما به همراه داشته است. اتفاقاً در تدارک اجرای چنین رویکردی بودم که به پیشنهاد سعید منثی، رئیس انجمن موسیقی تئاتر، تصمیم گرفتم برخی از آثارم در زمینه نمایش های مرتبط با تئاتر کودک را به صورت زنده تنظیم و آماده کنم. کارایی. اتفاقی که بسیار جالب شد و ما را در مسیری قرار داد که بتوانیم یک سری کنسرت با گروه «بمانی» برگزار کنیم.

آتشانی ادامه داد: مجموعه کنسرت های ما ابتدا در Kunsthalle و سپس در پردیس تئاتر شهرزاد به مخاطبان ارائه شد و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد. مسیری که تئاتر و موسیقی را در هم آمیخته و علاوه بر ایجاد لحظات شاد و مفرح برای کودکان عزیز، انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی مانند «بازیافت»، «احترام به بزرگترها» و مواردی از این دست را نیز بدون شعار و کلیشه های رایج، در بر می گیرد. قادر به خلق لحظات خوب خلق لحظات برای مخاطب

این بازیگر و خواننده در بخشی دیگر از سخنان خود از حضور والدین در این کنسرت ها تشکر کرد: یکی یکی از رویکردهای اصلی که در این کنسرت ها به دنبال آن هستم، معرفی سازهای ایرانی و اساساً موسیقی ایرانی به مخاطب است. البته در این کنسرت ها بیشتر روی موسیقی پاپ تمرکز داشتیم، اما در این مسیر سعی کردیم با اضافه کردن سازهای ایرانی و سازهای مرتبط با موسیقی نواحی ایران، به تدریج نقش پررنگ تری به معرفی سازهای ایرانی بدهیم. از این رو در کنسرت های پیش رو تلاش می شود مجموعه ای از برنامه ها به صورت کاملا زنده با سازهای ایرانی به مخاطبان ارائه شود که مطمئنا با استقبال خوب بچه ها مواجه خواهد شد.

وی در پایان بر نقش مولفه های آموزشی و پرورشی در این کنسرت ها تاکید کرد و گفت: در این اجراها تعامل، خنده و سرگرمی، پذیرش مفاهیم تربیتی، همراهی با کودکان و موضوعاتی از این دست حرف اول را برای ما می زند و اینکه چگونه خوب است که در این کنسرت ها شاهد تحقق چنین رویکرد تعاملی بودیم. موضوع مهمی که دوست دارم روزی برای همه بچه های کشورم پیاده شود. شیوه ای که در آن بازتولید نمی شود و آنچه روی صحنه اجرا می شود مانند قلب واقعی و پاک کودکان است، اجرای موسیقی واقعی که ساز در آن بیشترین نقش را ایفا می کند. مسیری که امیدوارم بتوانم در مراحل بعدی آن را پخته تر، سنجیده تر و منسجم تر اجرا کنم. اگرچه هنوز هیچ حامی و حامی وجود ندارد، اما معتقدم با کمک دل های پاک فرزندان کشورم و نیت ما می تواند مسیر روشنی را برای ما نشان دهد.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا