اخبار روز

کنترل تلفن با زبان/دستگاهی در دهان

به لطف محصول جدیدی که برای اولین بار در CES 2024 در لاس وگاس به نمایش درآمد، می توانید از زبان خود به عنوان ماوس برای کنترل وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه استفاده کنید. نمایشگاه CES 2024 یکی این یکی از مهم ترین نشست های فناوری در جهان است که از 9 تا 12 ژانویه در لاس وگاس برگزار شد.

به گفته هوش مصنوعی، پد ماوس چیزی است که سازندگان آن را یک پد لمسی کنترل شده با زبان می نامند که در سقف دهان شما قرار می گیرد و می تواند مانند یک ماوس بلوتوث استاندارد به دستگاه های مختلف شما متصل شود.

بیشتر بخوانید:

توماس وگا، موسس شرکت سازنده این دستگاه، آن را برای کار با آیفون خود در سالن نمایشگاه راه اندازی کرد و نشان داد که چگونه می توان از این دستگاه برای دسترسی به نرم افزار دوربین گوشی و گرفتن عکس سلفی استفاده کرد.

پد ماوس در اصل یک پد لمسی با باتری داخلی و بلوتوث است و از رزینی ساخته شده است که به گفته شرکت مانند مواد دندانپزشکی است.

باتری این دستگاه ساخت شرکتی به نام Varta است که به گفته سازندگان ماوس پد، سابقه طولانی در تولید باتری های ایمن در کلاس ایمپلنت های پزشکی دارد.

همه اینها به این معنی است که اگرچه قرار دادن یک وسیله الکتریکی با باتری در دهان ممکن است عجیب باشد، اما دانستن اینکه این یک فناوری است که برای مدت طولانی در صنعت بهداشت دهان و دندان وجود داشته و مورد استفاده قرار گرفته است، حداقل باعث اطمینان خاطر است.

توماس وگا دستگاه 7.5 گرمی را مستقیماً روی سقف دهان خود قرار داد، جایی که دندان های بالایی آن را محصور کرده بود. سپس دهانش را بست، آیفون خود را بالا گرفت و به او نشان داد که چگونه از زبانش برای باز کردن برنامه ها و منوها استفاده کند.

بدون تجربه شخصی نمی توان گفت که استفاده از این وسیله عجیب و غریب مناسب است یا خیر، اما مشخصات این محصول می گوید ضخامت قسمت هایی از آن که روی دندان ها قرار می گیرد تنها حدود 0.7 میلی متر است.البته آن تاچ پد که به کام می چسبد و ضخامت آن 5 میلی متر است.

هنگام غذا خوردن باید آن را خارج کرد، اگرچه ممکن است در دهان صحبت کند. علاوه بر این، تاثیری در صحبت کردن ندارد.

این شرکت می گوید این دستگاه در حال حاضر با یک بار شارژ حدود پنج ساعت دوام می آورد. با این حال، تا مارس کار برای بهبود زمان اجرا به هشت ساعت انجام خواهد شد.

شارژ این دستگاه نیز حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

این ماوس پد از ویژگی «Assistive Touch» اپل برای کار با iOS استفاده می کند، اما سایر دستگاه ها می توانند آن را به عنوان یک ماوس بلوتوث تشخیص دهند.

این دستگاه در حال حاضر پیش‌سفارش شده است و اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

لازم به ذکر است که هر پد ماوس به صورت جداگانه بر اساس شکل دندان ارسال شده توسط مشتری به عنوان بخشی از فرآیند سفارش، پرینت سه بعدی می شود. علاوه بر این، کاربران در تمام طول عمر دستگاه از سازنده پشتیبانی دریافت می کنند.

کنترل‌کننده‌های صوتی جدید نیستند، اما ماوس پد نسبت به محصولات امروزی که با دستگاه‌های مختلف کار می‌کنند، گزینه‌ای شیک‌تر و پیچیده‌تر است. با این حال، اینکه آیا زبان انسان اندام مناسبی برای تعاملات کامپیوتری است یا خیر، تنها پس از استفاده طولانی مدت در دنیای واقعی قابل ارزیابی است.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا