اخبار روز

کمیته مشورتی فرهنگی و اسلامی شورای راهبری گزارش کاری تهیه کرد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، علیرضا تابش رئیس کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای راهبری گزارش کار این کمیته را اعلام کرد.

در نامه ای به رضا صالحی امیری
رئیس کارگروه فرهنگی شورای راهبری تشکیل کابینه دولت چهاردهم نوشت:

در پی بیانات معظم له مبنی بر تشکیل کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کمیته با حضور نمایندگان اصناف و تشکل های فرهنگی، هنری و رسانه ای، نخبگان دانشگاهی و حوزوی، نمایندگان استان ها و ستاد انتخابات افتخاری برگزار می شود. اعضاء رئیس جمهور منتخب، مدیران با تجربه در بخش فرهنگی و نمایندگان اقوام و مذاهب، زنان و جوانان تشکیل شدند.

جلسات کمیته در 19 تیر 1403 دریافت، بررسی و جمع‌بندی بیانیه‌های تشکل‌های غیردولتی، انجمن‌های صنفی و هنری و احزاب و گروه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و ادامه آن به صورت فشرده و مستمر.

اکنون که اعضای کمیته با بررسی سوابق، مهارت، تخصص و کارایی در بین بیش از 100 گزینه ارائه شده به کمیته، در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین زمان ممکن به لیست نهایی برای ارزیابی رسیده اند، گزارش مختصری از فعالیت های کمیته کمیته روند کمیته را دنبال می کند و نتایج آن به احضار می رسد.

1- روند بررسی ضوابط در نظر گرفته شده توسط کمیته تعیین مصادیق گزینه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار جلسه با حضور جمعی از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و همچنین فعالان دینی و قرآنی اعضای شورا. هیئت، در یک چارچوب زمانی فشرده، از جمله در تعطیلات رسمی و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین. الف) به منظور تعیین خلاصه ضوابط و شاخص های اختصاصی ارزیابی داوطلبان توسط کمیته برگزار شد.

2- در همین روند رویکردهای فرهنگی دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب و اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم توسط این کمیته تدوین شد.

3- کلیه گزارش‌های دریافتی از اصناف، تشکل‌های هنری و همچنین احزاب و گروه‌ها در جلسات فوق‌العاده یک ساعته کمیته ارائه و بررسی و 106 گزینه با حضور اکثریت اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

4- از 106 گزینه، 25 نفر با رای اعضای حاضر به مرحله دوم بررسی راه یافتند و ارزیابی بر اساس شاخص های مدیریتی طبق دستورالعمل انجام شد و از این تعداد 12 گزینه نهایی مشخص شد. به شورای راهبردی معرفی شدند و رئیس کمیته برای کسب امتیازات بیشتر با آنها دیدار کرد. با رویکردها و اولویت های آنها در معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس گرفته شد.

5- پس از تماس با داوطلبان مرحله نهایی، چهار نفر از آنها انصراف کتبی خود را به رئیس کمیته ارسال کردند و یک نفر دیگر نیز با ارسال نامه سرگشاده ای به آقای دکتر انصراف داد. ظریف فرستاد.
با توجه به اینکه دستورالعمل جدید شورا بر معرفی حداقل 10 نامزد تاکید داشت، سه گزینه بعدی در لیست 25 نفره جایگزین نامزدهای انصرافی شدند.

6- نهایت تلاش برای رعایت معیارهای گزینش و ارزشیابی مندرج در دستورالعمل ها و اطلاعیه های بعدی دغدغه اعضای کمیته بوده است.

7- با توجه به تاکید رئیس جمهور، در گام دوم، نکات آرا مبنای جمع بندی قرار گرفت.

8- توجه به مدیریت تنش‌ها و فشارهای خارجی و اخبار و محتوای فعالیت‌های کمیته، ایجاد فضای نقد و بررسی گزینه‌های پیشنهادی و حفظ امانتداری در بررسی کلیه پیشنهادات، انتخاب‌ها و رعایت شئونات اخلاقی و کرامتی همه کاندیداها از نکات اصلی کار کمیته بودند.

9- پس از برگزاری 8 جلسه از 28 تیرماه، ترکیب نهایی کمیته امروز در نهمین و آخرین جلسه کمیته بر اساس آخرین دستورالعمل ها و دستورالعمل های ابلاغی روز گذشته توسط شورای راهبری و پس از دریافت نامه های این کمیته مشخص شد. داوطلبان انصراف از آن تعداد داوطلبان مورد ارزیابی (ده نفر) مشخص شد که در پیوست ارسال می شود.

در پایان از حسن نیت جناب عالی، رئیس و اعضای محترم شورای راهبری و همچنین از رفاقت و عنایت فعالان فرهیخته حوزه فرهنگی و هنری تشکر و قدردانی می نمایم. بخش هنر، خبرگان و دلسوزان فرهنگ این کشور.

ذکر این نکته ضروری است که به گفته اعضای برجسته کمیته، رئیس کارگروه و هیچ یک از اعضای هیأت رئیسه کوچکترین توصیه و دخالتی در روند بررسی گزینه ها نداشته اند.

امیدوارم شورای محترم راهبری در بررسی دقیق کاندیداهای پیشنهادی، با نهایت دقت و اهتمام، مناسب ترین گزینه را برای نهاد بزرگ فرهنگی کشور انتخاب کند.

خداوند دکتر مسعود به برکت ادامه می دهد پزشکیان و همکاران ایشان در دولت چهاردهم و افتخار و سربلندی ملت شریف ایران.

رونوشتی از این نامه برای محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری تشکیل کابینه چهاردهم ارسال شده است.

245245

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا