اخبار روز

کمک های نقدی میلیونی دولت رئیس جمهور به متقاضیان در روز چهارشنبه

چند وقت پیش خبری مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز تصمیمی برای تغییر کمک نقدی گرفته نشده است. وزیر اقتصاد گفت: دی از تغییر یارانه نقدی خبری نیست. کمک هزینه نقدی دی ماه به زودی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. مشخص نیست چه زمانی مشکل ایجاد می شود کمک هزینه نقدی حل خواهد شد

بر اساس قانون بودجه سال 1400 و 1401، مشترکین کمیته امداد امام خمینی (ره) با رعایت الگوی مصرف از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف شدند. در قانون بودجه سال های 1400 و 1401 قیمت برق مشترکان تا سقف مصرف 50 درصد الگوی مصرف و قیمت آب تا سقف 30 درصد الگوی مصرف کاملاً رایگان و برابر محاسبه شد. به صفر این قانون در بودجه سال 1402 تغییر کرد و با حذف حدود درصدی، افراد تحت پوشش هیئت امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف از این پس می توانند از آب رایگان برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که مشتریان هیئت امداد و بهزیستی مصرفی بالاتر از مدل داشته باشند، مصرف آنها به دو دسته تا مدل و بالاتر از مدل و قیمت آب و حق سرویس بخشی از مصرف تقسیم می شود. مقداری که در زیر مدل قرار دارد به صورت صفر محاسبه می شود. این دسته از مشترکین فقط باید قیمت آب و هزینه سرویس بهداشتی را برای مصرف بالاتر از مدل خود بپردازند.

سپرده مهم برای مردم

سیدزاده می گوید: از دیگر امدادهای قابل ارائه به متقاضیان کمیته امداد و بهزیستی براساس بند (2) بند (ج) ماده (80) قانون برنامه ششم توسعه، معافیت از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب است. برای هر یک از افراد تحت پوشش نهادها و سازمان های حمایتی، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین خیرین مسکن ساز هزینه توزیع آب و فاضلاب واحدهای مسکونی واگذار شده را تقبل می کنند. آنها توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اند که مالیات بر مصرف فقط یک بار مستثنی شده است.

موضوع برنامه خط اول به ساماندهی هدفمندی یارانه ها از عشریه تا خانوار تا پرداخت یارانه اختصاص داشت که با حضور جناب آقای علی عسگری رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها مطرح شد.

وقتی صحبت از یارانه می شود، می دانید که همه افراد جامعه در بحث یارانه سهم دارند. در حوزه یارانه ها تقسیم کار بین نهادهای امانی انجام شده، بخشی از کار توسط وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، بحث خانوارهای عشریه، بحث تعیین متراژ انجام می شود. مسئولیت خانوارها، حذف خانوارها، اضافه کردن خانوارها بر عهده وزارتخانه است. کار و رفاه اجتماعی.

یک بخش کاری در حوزه پلیس 110 است، کسانی که سرپرست خانواده هستند یا تغییری در سرپرست خانوار ایجاد می شود یا فردی به خانه اضافه می شود یا ضامن دارند، سرپرستی یا مانند آن دارند. که به دستور دادگاه از خانواده جدا شده اند. آنها با یک خانوار مرتبط هستند، این کار معمولا توسط پلیس 110 انجام می شود و به هر حال این خدمات را به مردم ارائه می دهند و مردم با مراجعه به دفاتر پلیس 110 این خدمات را دریافت می کنند.

ثبت نام کنندگان جدید و کسانی که تازه به عضویت می آیند معمولاً از طریق سیستم اجتماعی ما وارد سیستم ما می شوند و اطلاعات و درخواست خود را ثبت و ثبت می کنند. وظیفه اصلی سازمان هدف یارانه ها، توزیع مجدد یارانه های کشور است.

یعنی پس از ارائه برنامه و بودجه توسط سازمان در چارچوب قانون تخصیص، سازمان این اطلاعات را برای تخصیص هدفمند یارانه ها بر اساس آخرین داده های عشریه و طبقه بندی خانوارهای ایجاد شده توسط وزارت تعاون، کار و ما دریافت می کند. تغییرات را با اطلاعاتی که در سیستم خود داریم به روز کنید، تغییرات به روز شده بسته به اینکه افراد در کدام بانک حساب دارند و قبلا شناسایی شده اند بین بانک ها تقسیم می شود و میزان یارانه بستگی به نقدی بودن آن دارد. یارانه یا یارانه معیشتی. به حساب های بانکی واریز می شود، بانک ها بر اساس اطلاعاتی که ما ارائه می دهیم این موارد را به حساب مردم واریز می کنند. بنابراین بحث در مورد توزیع یارانه ها و بحث نحوه توزیع آنها بخشی از توضیح کار ماست.

هنگام ساماندهی هدفمندی یارانه ها، دو حوزه کار داریم: یکی منابع یارانه ها که از سه منبع تامین می شود، دیگری درآمد حاصل از فروش فرآورده های نفتی، فروش فرآورده های نفتی که به خارج از کشور صادر می کنیم یا مشتقات. فرآورده های نفتی که صادر می شود. ممکن است نوع درآمد علاوه بر فروش گاز، ارزی باشد. این سه منبع در سازمان برای هدفمندی یارانه ها به عنوان منابع استفاده می شود، تخصیصی که گفتم از سوی سازمان برنامه و بودجه هزینه منابع پرداخت می شود، ما برای توزیع هدفمندی یارانه ها، برای توزیع بین مردم پرداخت می کنیم. انجامش میدیم. البته ممکن است سوال بعدی شما به نوع پرداخت های ما نیز مربوط باشد. اگر لازم باشد الان جوابشان را خواهم داد.

کمک نقدی دولت جدید به مبلغ 300000 برای این خانوارها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات حمایتی به ۲۷ خانواده چند فرزند (سه قلو و بیشتر) در تهران خبر داد.

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله (شامل کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و همچنین سیاست پاداش کارکنان دولت انجام شد. دولت به منظور کمک به بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و بسته به وضعیت خانوارها بسته حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در نظر گرفته است که به گروه های هدف پرداخت می شود. بسته حمایتی ویژه ابتدا بین اعضای کمیته امداد، موسسات خیریه و یا افرادی که مایل به عضویت در این نهادها هستند، توزیع می شود. بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران و صیادان و … توزیع می شود که در این مورد پیش بینی می شود دو گروه حضور نداشته باشند. در زیر در مورد آخرین اخبار بسته پشتیبانی صحبت خواهیم کرد.

جهانبخش مرادی با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد در حوزه حمایت اجتماعی، تامین هزینه های لازم برای خانواده های دارای نوزادان بزرگ (سه قلو و بیشتر) واجد شرایط است، گفت: در قالب این خدمت بخشی از هزینه ها در نظر گرفته شده است. از این گروه از شرکت های هدف به صورت کمک های بلاعوض می باشد. و غرامت داده خواهد شد.

وی افزود: خانواده های دارای نوزادان زیاد (سه قلو و بیشتر) پس از نیازسنجی از خدمات این سازمان در قالب حمایت معیشتی، مساعدت در خرید مسکن و اشتغالزایی بهره مند می شوند.

مرادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 27 خانوار تهرانی دارای چند فرزند (سه قلو و بیشتر) در حوزه های مختلف از خدمات این سازمان بهره مند شده اند، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 760 میلیون تومان در قالب معیشت است. کمک، کمک مالی برای خرید آپارتمان و وام لازم برای خرید آپارتمان پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بیشتر اطلاعات بانک رفاهی ایران مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است، گفت: ۴۰ درصد موسسات اطلاعات خود را به این بانک ارائه نکرده اند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با نگاهی به موانع اجرای فهرست کالاهای الکترونیکی گفت: دولت گزارشی از زیرساخت های پایگاه جامع رفاهی ایرانیان به ما ارائه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس جلسه ای که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات بانک جامع رفاهی ایرانیان ناقص و آنلاین نیست. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان زمان گزارش هایی به ما ارائه شد که نشان می داد بیش از 40 درصد دستگاه هایی که قرار بود اطلاعات را به پایگاه جامع رفاهی ایرانیان برسانند این کار را انجام نداده اند. و هیچ خط ارتباطی با پایگاه بهزیستی ایرانیان وجود نداشت. غیر قابل دسترسی

نماینده مردم کرمان در شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه ها باید اطلاعات خود را به این بانک ارائه کنند اما این کار را نکرده اند. پورابراهیمی گفت: علاوه بر این اطلاعات اکثر مجموعه ها و دستگاه ها به صورت آفلاین یا آفلاین در اختیار پایگاه جامع بهزیستی ایران قرار گرفته است، یعنی اتصال آنلاین وجود ندارد و اطلاعات آنها از شش ماه تا دو سال است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا