اخبار روز

کمک های مالی دموکرات ها و جمهوری خواهان از سال 2000 تا 2024 + نمودار

نگاهی به داده‌ها نشان می‌دهد که آخرین باری که جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر از دموکرات‌ها پول جمع‌آوری کردند، در سال ۲۰۰۰ بود. با توجه به مبلغی که تاکنون در سال 2024 جمع آوری شده است، به نظر نمی رسد این وضعیت تغییر کند.

نمودار زیر میزان پولی را نشان می دهد که دموکرات ها و جمهوری خواهان در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سال 2000 تا 2024 (از 24 جولای) جمع آوری کردند.

روزیاتو گفت همه داده ها از کمیسیون انتخابات فدرال می آید که جمع آوری کمک مالی، هزینه ها و سایر معیارهای مبارزات انتخاباتی را دنبال می کند.

کمک های مالی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تمام داده های استفاده شده در جدول فوق را می توان در جدول زیر یافت.

کمک های مالی دموکرات ها و جمهوری خواهان از سال 2000 تا 2024 + نمودار

نگاهی به داده‌ها نشان می‌دهد که آخرین باری که جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر از دموکرات‌ها پول جمع‌آوری کردند، در سال ۲۰۰۰ بود. با توجه به مبلغی که تاکنون در سال 2024 جمع آوری شده است، به نظر نمی رسد این وضعیت تغییر کند. برای درک بهتر: در عرض 36 ساعت پس از اعلام استعفای جو بایدن، کامالا هریس معاون رئیس جمهور بیش از 100 میلیون دلار جمع آوری کرد.

دموکرات ها در سال های 2008 و 2020 از مرز یک میلیارد دلار عبور کردند

در سال 2008، دموکرات ها 1.2 میلیارد دلار از جمله 778 میلیون دلار از باراک اوباما جمع آوری کردند. این رکورد در انتخابات 2020 شکسته شد، زمانی که دموکرات ها 3.2 میلیارد دلار جمع آوری کردند. در این انتخابات، بایدن و بلومبرگ هر کدام بیش از یک میلیارد دلار برای دموکرات ها جمع آوری کردند، در حالی که دونالد ترامپ بیش از 800 میلیون دلار جمع آوری کرد. مایکل بلومبرگ 1.1 میلیارد دلار از پول خود را اهدا کرد در حالی که فقط 914487 دلار از اهداکنندگان جمع آوری کرد. هم بایدن و هم ترامپ هیچ مشارکت شخصی نداشتند.

نگاهی دقیق تر به جمع آوری کمک های مالی برای انتخابات 2020

کمیسیون انتخابات فدرال نیز منبع حمایتی در سطح ایالتی فراهم می کند. در طول انتخابات ریاست جمهوری 2020، ایالت های برتر برای بایدن کالیفرنیا با 145 میلیون دلار و واشنگتن بودند. دی ایالات متحده 120 میلیون دلار و نیویورک 72 میلیون دلار کمک کردند. ایالت های برتر ترامپ عبارتند از: کالیفرنیا با ۵۹ میلیون دلار، تگزاس با ۵۳ میلیون دلار و فلوریدا با ۴۹ میلیون دلار.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا