اخبار روز

کمبود خواب این 7 مشکل را زنده می کند

کمبود خواب این روزها به یک مشکل تبدیل شده است و یک خطر بزرگ برای سلامتی محسوب می شود. کمبود خواب دلایل زیادی دارد، مانند استرس زیاد در زندگی روزمره و نگرانی در محل کار که می تواند منجر به بی خوابی شود.

کم خوابی به خصوص طولانی مدت اثرات خطرناکی بر سلامت بدن دارد، عوارضی که می تواند هر فردی را دچار اضطراب و ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره کند.

خواب کم می تواند منجر به موارد زیر شود:

– باعث بروز مشکلات منفی در جسم و روح می شود.
– بهره وری پایین و کیفیت کار
– زندگی شما را به خطر می اندازد، به عنوان مثال. ب- اگر در حین رانندگی دقت کمتری دارید.

اثرات خطرناک کمبود خواب بر بدن شما

1- مغز: مغز ما برای عملکرد بهتر و کارآمدتر به استراحت زیاد وابسته است. کمبود خواب می تواند منجر به عصبانیت حاد، مدیریت ضعیف استرس، تمرکز ضعیف، حافظه ضعیف و مشکل در تصمیم گیری شود.

2- سیستم ایمنی: مهمترین قسمت بدن ما سیستم ایمنی است. وقتی کمتر از 6 ساعت بخوابیم که حداقل خوابی است که بدن به آن نیاز دارد، سیستم ایمنی بدن ما ضعیف می شود.

3- هورمون ها: کمبود خواب می تواند باعث اختلال در عملکرد برخی غدد شود. به عنوان مثال برخی از غدد که بر هورمون ها تأثیر می گذارند مانند متابولیسم، تولید مثل و غیره.

4- عضلات: ضعف عضلانی یکی یکی از بارزترین عوامل کمبود خواب است. بنابراین واکنش های ضعیف و ضعف عضلات بدن می تواند منجر به بی خوابی شود.

5- قلب: کم خوابی بر سیستم قلبی ما تأثیر می گذارد و فشار خون را تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی که فشار خون نوسان می کند، مغز ما خون و اکسیژن کافی دریافت نمی کند که منجر به مشکلاتی می شود.

6- بینایی: به غیر از مغز، چشم های ما بیشتر تحت تاثیر بی خوابی قرار می گیرند و همچنین ظاهر چشم ها می تواند نشان دهنده کم خوابی باشد.

7- اشتها: کم خوابی می تواند به رژیم غذایی ما بستگی داشته باشد. برخی افراد به سختی احساس گرسنگی می کنند، برخی دیگر بیش از حد غذا می خورند. افرادی هستند که به غذاهای شیرین و نوشیدنی های کافئین دار متوسل می شوند که متأسفانه در ابتدا تأثیر دارد، اما به تدریج آن را از دست می دهد.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا