اخبار روز

کمبود این ویتامین منجر به چاقی می شود

ویتامین ها چه نقشی در افزایش وزن دارند؟ ویتامین های چاق کننده چیست؟ قرص ویتامین میخوری؟ دی آیا باعث چاقی می شود؟ کمبود کدام ویتامین باعث گرسنگی می شود؟ آیا می‌دانستید که برخی ویتامین‌ها بر اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند غذای بیشتری بخوریم و در نتیجه بر افزایش وزن تأثیر بگذارند؟ مثلا، سطوح پایین ویتامین B6 باعث کاهش سطح سروتونین در مغز می شود که بر افزایش اشتها تأثیر می گذارد. از طرفی برخی مولتی ویتامین ها را عامل افزایش یا کاهش وزن می دانند و به سبک زندگی و رژیم غذایی خود توجهی ندارند.

این امکان وجود دارد که ویتامین D به عنوان یک ویتامین محرک اشتها پیشنهاد شود. ویتامین D در واقع هورمونی است که در بدن تولید می شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی سایر هورمون ها و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند اشتها را کاهش دهد و خطر کاهش وزن را افزایش دهد. بنابراین، مصرف ویتامین D به میزان متعادل و طبق توصیه پزشک می تواند در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

لازم است بدانید که تعدادی از عوامل دیگر نیز می توانند بر اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم روزانه، رژیم غذایی متنوع، مصرف غذاهای پرکالری، رژیم غذایی متعادل و سلامت عمومی. به همین دلیل، بهتر است برای مشاوره در مورد رژیم غذایی و مکمل هایی که می توانند اشتها را تحریک کنند، با یک متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید.

۲۳۳۲۳۳

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا