اخبار روز سینما جهان

کلر سیمون نوبلیست فرانسوی را سوژه فیلمش کرد

به گزارش خبرگزاری کلر سایمون، کارگردان کهنه کار فرانسوی، که مستند «ابتدایی» او برای اولین بار در بخش اکران ویژه جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد، در حال ساخت فیلمی درباره نویسنده برنده جایزه نوبل 2022 آنی آرنو با عنوان «شما در مورد ما صحبت می کنید» است. است.

این مستند به واکنش دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی به نوشته های آرنو می پردازد و به سفارش یک برنامه تلویزیونی فرانسوی به نام «کتابفروشی بزرگ» ساخته شده است که تأثیر زیادی در فروش کتاب در فرانسه دارد.

مهر وی نوشت: سیمون در حال آماده سازی 2 پروژه داستانی نیز هست. یکی «من پدرم هستم» که با الهام از خاطره پدرش ساخته شده است و فیلمی دیگر که هنوز عنوانی برای آن ها در نظر گرفته نشده است درباره پسری که با پدر معلولش زندگی می کند.

این فیلمساز باسابقه در جدیدترین مستند خود با عنوان «ابتدایی» که یکی این یکی از معدود مستندهایی است که در یک مکان آموزشی یا در اطراف آن ساخته شده است، با رویکردی صمیمی و اجتماعی به یک مدرسه ابتدایی دولتی در حومه عاج در حومه پاریس برای بررسی چالش‌های روزانه آموزش، ارتباطات و درگیری‌ها به صورت ملایم. فیلمی با طنز و در عین حال آهسته تصویر تلخ. او به موضوع مبرم سیستم مدارس دولتی فرانسه از طریق تصاویر پر جنب و جوش آن از فعالیت های کلاس درس و زمین بازی پرداخت. او سال گذشته در مستند «بدن ما» که وقتی متوجه شد سرطان دارد و خودش را سوژه فیلم کرد، به تاثیر مراقبت های بهداشتی پرداخت. این فیلم در هفتاد و سومین جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد.

آخرین فیلم بلند او در سال 2021 با عنوان انگلیسی “I want to talk about Doras” و فرانسوی “You only want me” است.

کلر سیمون فیلمنامه نویس، بازیگر، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان فرانسوی در سال 1955 به دنیا آمد، در خانواده ای نویسنده و نقاش بزرگ شد و در رشته مردم شناسی تحصیل کرد و زبان های عربی و بربری را آموخت و با یک دوره کارآموزی به عنوان تدوینگر وارد سینما شد تا در سینماتک کار کند. الجزیره. تبدیل شد. او کار خود را در دهه 1980 با ساخت فیلم های کوتاه داستانی آغاز کرد.

در دسامبر 2023، او که جایزه Legion d'Honneur فرانسه را دریافت کرد، از جمله کسانی بود که به همراه 50 فیلمساز دیگر نامه سرگشاده ای را امضا کرد که در لیبراسیون منتشر شد و خواهان آتش بس و پایان دادن به کشتار غیرنظامیان در تهاجم اسرائیل به خاک بود. نوار. غزه و ایجاد کریدور بشردوستانه برای کمک های بشردوستانه.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا