اخبار روز

کلاهبرداری از 50 نفر برای گرفتن وام

دادسرای عمومی و انقلاب قم از رسیدگی به پرونده متعدد شکایت کلاهبرداری در اخذ وام خبر داد.

به گزارش تسنیم، دادسرای عمومی و انقلاب قم از رسیدگی به پرونده چندباره کلاهبرداری در اخذ وام قرض الحسنه خبر داد و گفت: متهم پس از دریافت مدارک هویتی و سیم کارت از متقاضیان وام قرض. الحسنه، از آن حساب کاربری اینترنتی 50 نفر از یک نفر استفاده کرد. وام خوبی از بانک ها گرفته و بخشی از آن را به حساب متقاضیان واریز کرده و بقیه را به حساب خود واریز کرده و مرتکب کلاهبرداری شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن قریب با بیان اینکه با دریافت شکایات متعدد از مالباختگان، پرونده ای در بازپرسی شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی قم تشکیل و متهم دستگیر شد. وام بدون ضامن و سفته داده بود.

وی اظهار داشت: متهم با اخذ مدارک شناسایی و سیم کارت به نام متقاضی از طریق سامانه بانکداری اینترنتی و حساب کاربری وی نزد بانک، متقاضی دریافت وام شخصی بوده اما تنها بخشی از این مبلغ را به حساب این متقاضی واریز کرده است. وی گفت: مالباختگان پس از مدتی با تماس اپراتور بانک یا هشدار اقساط متوجه شدند که به عنوان مثال به جای وام 25 میلیون تومانی، 90 میلیون تومان وام دریافت کرده اند که میلیون ها تومان بدهکار شده است. از حساب آنها و باید اقساط پرداخت را پرداخت کنند.

دادستان قم افزود: برخی از شاکیان عموماً از دریافت وام اطلاعی نداشتند و می گفتند با وجود ارائه مدارک و سیم کارت به متهم، وقتی متوجه مبلغ وام دریافتی شده اند، متوقف می شدند. بعد از یک سال کار کردن.» پیامک بانکی اخطار وام را دریافت کرد و متوجه شد که وامی دریافت کرده‌اند که برایشان درآمدی نداشته است.

قریب با بیان اینکه متهم با جعل امضای متقاضیان سفته را به بانک تحویل داده است، گفت: با داشتن مدارک و حساب اینترنتی بانکی این متقاضیان، متهم بدون هماهنگی و اطلاع ضامن تعداد زیادی از متقاضیان دیگر شده است. مورد نیاز بود و برخی از شبهات از طریق تماس های بانکی متوجه شدند. چندین وام به افرادی که از آن اطلاعی نداشتند تضمین شد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه اکثر متقاضیان دریافت این وام از امکانات مالی بالایی برخوردار نبوده و مجبور به اخذ وام برای امرار معاش شده اند، گفت: ضمانت نامه های بی نام متعدد وام، اقساط پرداخت نشده وام های اخذ شده به نام شکات و غیره. وام های اعطایی، دعوای مالباختگان از یکدیگر به دلیل انتقال وجه از حساب یکی به شاکی به دیگری و تعقیب بانک برای پرداخت اقساط معوق از جمله بارهایی است که مالباختگان را به ناامیدی کشاند.

دادستان قم با استناد به ظاهر قانونی و رسمی این فرد، شکات را با وعده پرداخت وام کم بهره، داشتن دفتر و کارمند جهت اخذ مدارک و پیگیری امور قانع کرد که موجب اعتماد و فریب شکات و موارد دیگر شد. .

وی با هشدار به همکاران استانی خود مبنی بر عدم اعتماد به افراد غیررسمی با وعده های جذاب و متقلبانه، گفت: از ارائه مدارک شناسایی و سیم کارت به دیگران خودداری کنید چرا که تمامی مسئولیت قانونی در قبال اعمال مجرمانه احتمالی بر عهده صاحب مدارک و سیم کارت است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا