اخبار روز

اعلام حداقل و حداکثر «سهمیه» مدارس غیردولتی!

به نقل از شمانیوز، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه تشکل های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال در فرمول ثبت نام مدارس غیردولتی «نیروی انسانی» را در کنار نیاز به «نیروی انسانی» در نظر گرفته ایم. تربیت» این نیروها، گفت: برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ ثبت نام مصوب مدارس غیردولتی از 5 میلیون شروع و تا سقف 48 میلیون تومان می رسد و تنها دو مدرسه ما می توانند 48 میلیون تومان ثبت نام کنند.

احمد محمودزاده در نشست خبری با موضوع شهریه مدارس غیردولتی و توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی اظهار داشت: 38 درصد شهریه تعیین شده برای هر مدرسه با برنامه زمان بندی اضافی موافق است؛ در حالی که در این مدت 38 درصد شهریه تعیین شده است. فعالیت های مدارس تابستانی به شهریه ثابت اضافه می شود که برای مهر 1403-1402 به بالا می باشد و شامل فعالیت های امسال نمی شود.

شهریه برای فعالیت های فوق برنامه و آموزشی «اختیاری» است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه نیروی کار، سرانه فضای فیزیکی و تجهیزات، ضریب کیفی برنامه های فوق برنامه و تکمیلی در نرخ ثبت نام مدارس در نظر گرفته شده است، ادامه داد: نرخ ثبت نام در مدارس غیردولتی است. فعالیت های فوق برنامه و آموزشی مدارس اختیاری است و البته اکثر والدین برای دریافت این برنامه ها فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام می کنند.

محمودزاده تصریح کرد: حداکثر ساعات فعالیت های فوق برنامه و تکمیلی و تابستانی در مقطع ابتدایی 6 ساعت، متوسطه اول 8 ساعت، متوسطه دوم 7 ساعت و هنرستان ها 2 تا 5 ساعت در هفته است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا