اخبار روز

کف حقوق بازنشستگان با همسان سازی چقدر است؟


به گزارش مانیبان، وزیر کار همچنین در آخرین اظهارات خود درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از محل تامین اجتماعی و سایر صندوق هایی که زیر پوشش وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار می گرفتند، اجرایی شد. . اعمال و پرداخت می شود، اما از نظر همسان سازی باید منابع تامین شود.

تناسب حقوق یکی از مطالبات جدی بازنشستگان است و باید اجرایی شود. تلاش می کنیم با 9 میلیارد تومان مشکلات بازنشستگان را حل کنیم و مطالبات آنها را برآورده کنیم.

و ادامه داد: در بودجه 1401 در مجموع 9 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد و به همین منظور دولت سهام این شرکت را به صندوق واگذار کرد و سعی داریم با انحلال این سهام تناسب را اعمال کنیم.

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: فرض بر این است شهریور مطالبات مربوط به اجرای طرح تناسب بازنشستگی و البته در مرداد تعیین و رفع صلاحیت معلمان و مطالبات فرهنگیان بازنشسته ضروری است.

رئیس اتحادیه عالی کارکنان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی خواستار اصلاح مصوبه تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی مجلس جدید شد.

عباسعلی سلطانی نیا رئیس اتحادیه عالی بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی در اعتراض به تناسب حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی اولین مستمری بازنشستگان مشمول مطابق با در قانون تامین اجتماعی تناسب و ضریب حقوق هر بازنشسته با توجه به حداقل دستمزد سالی که مستمری در آن برقرار می شود تعیین می شود. این یک موضوع دائمی است و مصوبه مجلس باید تاکید کند که تناسب دائمی است.

و افزود: با این سخنان تصویب فرمول 90 درصدی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی ناعادلانه و البته نادرست است. زیرا حقوق بازنشستگان صندوق ملی در یک مرحله به میزان 90 درصد معادل 90 درصد معادل 90 درصد حقوق سال آخر استخدام بازنشسته تعیین می شود.

سلطانی کیا ادامه داد: به عبارتی حقوق سال آخر استخدام هر یک از مستمری بگیران صندوق ملی 10 درصد کاهش می یابد اما با تصویب مجلس حقوق مستمری بگیران مشمول قانون تامین اجتماعی 10 درصد کاهش می یابد. ٪. دو برابر. اولاً مطابق ماده 77 قانون دائمی تأمین اجتماعی تناسب دائم و ضریب تناسب دائمی تعیین می شود که حقوق ماه اول بازنشستگی معادل حقوق و میانگین حقوق 2 سال آخر خدمت است.

سلطانی کیا ادامه داد: برای دومین بار بر اساس بند دوم الحاقی ماده 29 لایحه برنامه هفتم، حقوق های متناسب قبلی مجددا 10 درصد کاهش می یابد. هر بازنشسته نسبت به حداقل حقوق سالی که مستمری تعیین شده است ضریبی دارد و حقوق هر بازنشسته باید در تمام دوران بازنشستگی طبق این نسبت تعیین شود که قانونگذار محترم در ماده 96 ق.م. قانون دائمی تامین اجتماعی

وی بیان کرد: متاسفانه مجلس گذشته بدون توجه به اینکه حقوق و ضرایب تناسب مستمری بگیران بر اساس ماده 77 قانون تامین اجتماعی تعیین شده است، فرمول یکسان سازی حقوق بازنشستگان از محل صندوق کشوری را به صورت عملی و مجدد تصویب کرد. بر اساس این مصوبه 10 درصد دیگر از حقوق قانونی هر یک از بازنشستگان تامین اجتماعی از همان ماه اول بازنشستگی کاهش می یابد که مغایر با حق بازنشستگی ثابت هر فرد که بر اساس آن تعیین و متناسب است بنابراین، اصلاح مصوبه به استثنای 2 بند الحاقی ماده 29 قانون برنامه توسعه به دلیل اینکه اولین مستمری هر بازنشسته مطابق ماده 77 قانون اساسی است، ضروری است قانون امنیتی و دارای ضریب حداقل دستمزد و ضریب دائمی است و باید همیشه حفظ شود.

سلطانی کیا گفت: در واقع مصوبه تناسب مستمری سازمان تامین اجتماعی نه تنها عقب ماندگی حقوق بازنشستگان نسبت به نرخ تورم 15 ساله را جبران نمی کند، بلکه حقوق متناسب این بازنشستگان را 10 درصد کاهش می دهد و نادیده می گیرد. تاسیس حقوق و دستمزد بازنشستگان باعث تضییع حقوق آنها می شود.

وی تاکید کرد: باید با اصلاح مصوبه مجلس از تضییع حقوق قانونی این بازنشستگان جلوگیری کرد. با این تعریف، کلمه 90% از خط آخر قطعنامه فوق حذف و کلمه برابر جایگزین شود.

منبع: تجارت نیوز


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا