اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

کشور در حال تبدیل شدن به افغانستانی دیگر در منطقه است

ساجیب وازید جوی، سیاستمدار بنگلادشی و فرزند شیخ حسینه، نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش در مصاحبه با رسانه هندی به حوادث بنگلادش واکنش نشان داد.

 

به گزارش فارس؛ در حالی که بنگلادش درگیر اعتراضات و تظاهرات سراسری علیه دولت است، که به گفته رسانه‌ها در حدود 500 کشته برجای گذاشته است، فرزند نخست‌وزیر مستعفی بنگلادش تأکید کرد که مادرش پس از احیای دموکراسی به کشور بازخواهد گشت.

 

وازید همچنین مدعی شد که سازمان اطلاعات پاکستان در ایجاد و ادامه نا‌آرامی‌ها در بنگلادش دست داشته است.

 

وی همچنین افزود که خانواده شیخ مجیب‌الرحمن، پدر نخست‌وزیر مستعفی، رهبر حزب عوامی لیگ و رهبر استقلال بنگلادش از پاکستان، نه مردم خود را رها خواهند کرد و نه حزب عوامی لیگ را در این بحران تنها خواهد گذاشت.

 

وی با اشاره به تشکیل دولت موقت توسط محمد یونس،‌ برنده جایزه صلح نوبل مدعی شد: «کشور در حال رفتن به سمت وضعیت آنارشی و تبدیل شدن به افغانستانی دیگر در منطقه است.»

 

وازید همچنین بیان کرد که از دولت موقت انتظار دارد تا پس از احیای دموکراسی، فضایی عادلانه ایجاد کند و انتخابات جدیدی برگزار کند.

 

اعتراضات دانشجویی به سهمیه‌بندی‌های مشاغل دولتی منجر به کشته شدن بیش از 200 تن شد. در ادامه این تظاهرات، شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش استعفا داد و به هندوستان نقل مکان کرد.در ادامه نیز پارلمان بنگلادش منحل شد و محمد یونس به عنوان رئیس دولت موقت انتخاب گشت.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا