کشف 3 دستگاه فلزیاب در املش; 4 نفر دستگیر شدند

ولی جهانی مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اعلام کشف سه دستگاه فلزیاب در املش گفت: در این عملیات چهار نفر دستگیر شدند.

بازتاب آنلاین، ولی جهانی اظهار داشت: حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی و باستانی خط قرمز میراث فرهنگی است و هیچ دغدغه ای در این اداره کل نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان با اعلام کشف سه دستگاه فلزیاب در شهر املش اظهار کرد: بر اساس گزارشی که منابع محلی به ضابطان دادگستری عمومی و ویژه پاسگاه و پایگاه کجید املش در ارتفاعات ارائه کردند. بهارکش و خشیل دشت از شهرستان املش و موضوع را گزارش کردند. ضابط قضایی ویژه و ناظر نمایندگی شهرستان املش اکیپی متشکل از ضابطان عام و خاص پس از دریافت دستور قضایی به محل مذکور در بالادست کجید مراجعه کردند.

جهانی افزود: پس از توقف یک دستگاه خودرو مشکوک و اطاعت از دستور دادستان شهرستان، ابتدا افراد مورد بازرسی قرار گرفتند و پس از بازرسی از صندوق عقب خودرو، دستگاه های فلزیاب، مینی لپ تاپ و سایر لوازم و کانکتورها کشف و ضبط شد.

وی از دستگیری چهار نفر در این رابطه خبر داد و افزود: متهمان با رعایت حقوق شهروندی به کلانتری منتقل و بازجویی و کیفرخواست مقدماتی تنظیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و حراست از آثار تاریخی، تصریح کرد: این عملیات پس از دریافت خبری در خصوص میراث بنان افتخاری تحت عنوان مشارکت اجتماعی با هماهنگی های انجام شده انجام شد. دادستان شهرستان املش و حمایت ماموران مستقر عمومی و انتظامی ویژه در کلانتری، قرارگاه حفاظتی کجید و تعامل رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تلاش مراجع مذکور منجر به حفاظت از میراث فرهنگی شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما