اخبار روز

کشف یک قلعه 600 ساله در زیر یک هتل

باستان شناسان بقایای یک قلعه قرون وسطایی قرن چهاردهمی، از جمله یک خندق را که در زیر حیاط یک هتل تاریخی در فرانسه پنهان شده بود، کشف کردند. جواهرات، برخی قابلمه‌ها، تابه‌ها و قفل‌ها از جمله مواردی هستند که در حین کاوش در این مکان یافت می‌شوند و سرنخ‌هایی را در مورد اشرافانی که تقریباً یک قرن از قلعه استفاده می‌کردند به محققان ارائه می‌دهند.

لایو ساینس نوشت که در بهار سال 2023، باستان شناسان موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی فرانسه (INRAP) حیاط و زیرزمین های هتل لاگورس را کشف کردند که در قرن هجدهم بر روی خرابه های قلعه قرون وسطایی به نام “Château de” ساخته شده بود. هرمین.

به گزارش ایسنا، این قلعه واقع در روستای “وان” در کرانه غربی منطقه “بروتانی” در سال 1381 میلادی به عنوان قلعه و اقامتگاه “جان چهارم” “دوک بریتانی” ساخته شده است.

از قرن 10 تا 16، بریتانی یک ایالت فئودالی قرون وسطایی بود که پس از اخراج وایکینگ ها از منطقه تأسیس شد. دوک نشین بریتانی اساساً یک کشور کوچک بود و توسط یک سلسله دوک های موروثی اداره می شد.

زمانی که «جان چهارم» در سال 1365 میلادی به قدرت رسید، ساخت قلعه های مسکونی متعددی را در سرتاسر «بروتانی» آغاز کرد و قلعه «هرمینه» مقر دوک شد.

اما این قلعه تنها برای یک قرن مورد استفاده قرار گرفت و پس از اینکه نوه جان چهارم پایتخت دوک نشین ونس را به جای دیگری منتقل کرد، متروک شد. پس از بازسازی در قرن های 18 و 20، این ساختمان به یک هتل، سپس یک دانشکده حقوق و در نهایت یک سری دفاتر دولتی در قلعه اصلی قرن 14 تبدیل شد.

در حین کاوش در محل هتل قدیمی، باستان شناسان طبقه همکف اقامتگاه دوک ها و همچنین بقایای یک برج مشرف به یک خندق بیرونی را پیدا کردند. این قلعه حدود 42 متر طول و 17 متر عرض دارد و ضخامت دیوارهای آن حدود 5.5 متر است.

در انتهای این قلعه، باستان شناسان یک سرویس بهداشتی و لوله های زهکشی پیدا کردند که احتمالاً به سه یا چهار طبقه می رسید. با کاوش بیشتر، اشیای کوچکی مانند سکه ها و ظروف پخت و پز مربوط به قرن 15 و 16 را کشف کردند.

در حین بررسی سنگر، ​​محققان جواهرات، سنجاق، سگک و ظروف فلزی و کلید و قفل را نیز کشف کردند. دسترسی به قلعه از طریق یک پل چوبی بر روی خندق امکان پذیر بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا