به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین و بر اساس گزارش زومیت، باستان شناسان با کاوش در اطراف چوبه دار متعلق به قرن هفدهم قبر مردی را پیدا کردند که بر روی آن سنگ های سنگین قرار داشت. این اقدام ظاهرا برای جلوگیری از بازگشت فرد متوفی به زندگی و ورود به دنیای زندگان صورت گرفته است.

این گور در نزدیکی شهر کوئدلینبورگ در ایالت زاکسن-آنهالت پیدا شد. یکی در میان حداقل 16 گور یافت شده در این مکان، یک چوبه دار وجود دارد که در آن جنایتکاران از دهه 1660 تا اوایل قرن 19 به دار آویخته شدند.

ماریتا جنسیس، باستان‌شناسی که رهبری کاوش‌ها را بر عهده داشت، به لایو ساینس گفت که ترس از بازگشت چنین افرادی از مردگان بین قرن‌های 16 و 18 در اروپا افزایش یافت. افرادی که در این گورها دفن شده بودند، احتمالاً به دلایل مختلف، مانند مرگ زودهنگام یا مرگ ناگهانی، بدون اینکه فرصتی برای اعتراف یا بخشش داشته باشند، مرده اند. این امر باعث ترس از بازگشت آنها به دنیای زندگان شد و اقدامات مختلفی برای جلوگیری از بازگشت این افراد به زندگی انجام شد.

یکی از دو گودال استخوانی کشف شده در محل اعدام.

پاشیدن بخور دادن، نصب صلیب های چوبی، بستن دست و پای مرده و یا پوشاندن آن با برگ از جمله اقداماتی بود که برای جلوگیری از برخاستن مردم از قبر انجام می شد. در این صورت مرد بدون تابوت به پشت دفن شد و سنگ های بزرگی روی سینه او گذاشتند. این اقدام به وضوح برای جلوگیری از برخاستن او از قبر انجام شد.

روی اسکلت مدفون هیچ نشانه ای از اعدام وجود نداشت، اگرچه روش های اعدام مانند حلق آویز کردن یا غرق شدن معمولاً هیچ اثر قابل مشاهده ای روی استخوان ها باقی نمی گذارد. تحقیقات بیشتر می تواند چگونگی مرگ این مرد را روشن کند.

مکانی که باستان شناسان بررسی کردند، یک تپه چوبه دار بود که در آن مجرمان محکوم به دار آویخته می شدند و اغلب دفن می شدند تا کسی مجبور نباشد اجساد خود را در فواصل طولانی حمل کند. در این منطقه حداقل 16 گور انفرادی و دو گودال استخوانی حاوی بقایای گورهایی وجود دارد که در تدفین‌های بعدی تخریب شده‌اند. برخی از اسکلت ها دارای جراحات شدید چاقو هستند که احتمالاً ناشی از شکنجه وحشیانه است.

بیشتر مردگان را بدون تابوت دفن می کردند، از جمله تابوتی که روی آن سنگ گذاشته شده بود. پیدایش می گوید که این افراد معمولاً بدون هیچ دلسوزی و توجهی مانند لاشه حیوانات در خاک دفن می شدند. آنها را اغلب در حالی که دست‌هایشان روی شکم یا پهلوهایشان بسته بود دفن می‌کردند که نشان می‌دهد در هنگام دفن آنها را بسته بودند.

تشییع جنازه عجیب

دفن در تابوت چوبی

یکی برخی از افرادی که در اینجا دفن شده اند در تابوت های چوبی قرار داده شده اند که اکثر آنها در حال حاضر خراب شده اند. باستان شناسان معتقدند این فرد خودکشی کرده است.

یکی نکته خاص در مورد تدفین کودلینبورگ این است که فرد به پشت در یک تابوت چوبی دراز کشیده و دستان خود را جلوی آنها گرفته است.

باستان شناسان بر این باورند که فرد مورد نظر ممکن است خودکشی کرده باشد. در آن زمان خودکشی نوعی قتل تلقی می شد و آن فرد باید در قبر اعدام شدگان دفن شود. با این حال، تابوت در هنگام تشییع جنازه نشانه هایی از مراقبت و شفقت را نشان می داد و سه مهره کهربا نشان می داد که یک تسبیح مسیحی در کنار متوفی گذاشته شده است.

باستان شناسان بر این باورند که باید ده ها هزار مورد از این قبیل مکان های اعدام در اروپا وجود داشته باشد. بسیاری از آنها توسط کشاورزی و توسعه شهری ویران شده اند، اما تعداد اندکی که باقی مانده اند منبع اطلاعاتی مهمی برای باستان شناسان هستند. پیدایش می گوید که بررسی محل اعدام می تواند تاریخچه حقوقی منطقه را به گونه ای آشکار کند که گویی آن را از روی یک کتاب می خوانیم.

22272227

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :