اخبار روز

کشف یک حشره ناشناخته که زنبور نیست! (+عکس)

اگر یک حیوان راه راه سیاه و سفید را در ساوانا (دشت گرم) ببینید، به راحتی می توانید آن را به عنوان گورخر تشخیص دهید. یک خرس سفید بزرگ با برف یکی به وضوح یک خرس قطبی است. اما برخی از حیوانات ظاهر حیوان دیگری را به خود می گیرند و از آن به نفع خود استفاده می کنند.

به گزارش فرادید در کلمبیا یکی از میان این موجودات، او تظاهر به زنبور عسل می کند و سپس کار یک “قاتل” را انجام می دهد.

بر اساس مطالعه ای که در 19 ژوئیه در مجله Zucchini منتشر شد، محققانی که تنوع حشرات در مزارع کاکائو را مطالعه می کردند، یک حشره کوچک نارنجی را روی برگ های گیاهان کاکائو مشاهده کردند.

این حشره شکل زنبور عسل، سر زنبور و رنگی شبیه زنبور داشت، اما با بررسی های بیشتر محققان دریافتند که این موجود اصلا زنبور نیست، بلکه یک حشره قاتل و گونه ای ناشناخته است.

نقاط نارنجی متقارن در قسمت زیرین بدن حشره آن را از سایر گونه های شناخته شده متمایز می کند.

به گفته بریتانیکا، حشرات شکارچی نوعی حشره درنده هستند که مایعات بدن طعمه خود را می مکند.

این حشره کمتر از نیم اینچ طول دارد و روی بدنش روکش نارنجی رنگ و در طرفین بدنش لکه های متقارن نارنجی دارد. به گفته محققان، این ویژگی‌ها با دیگر گونه‌های شناخته شده در نوحه متفاوت است.

این گونه جدید به افتخار پدر توسط دو نویسنده مطالعه Neotropiconyttus armandoi نامگذاری شد.

کشف یک حشره ناشناخته که زنبور نیست!

به گفته محققان، این سوسک قاتل شباهت های قابل توجهی با زنبوری دارد که از آن تقلید می کند

گونه جدید روی برگ درخت کاکائو در نزدیکی میوه آن درخت یافت شد، گیاهی که زنبورهای واقعی که این حشره تقلید می کند از آن تغذیه می کنند.

بر اساس این مطالعه، “شباهت های قابل توجهی” بین گونه های زنبور عسل و حشره قاتل وجود دارد که ثابت می کند گونه جدید به طور خاص سعی می کند از نظر فیزیکی شبیه زنبور باشد.

به گزارش بی بی سی، بسیاری از گونه هایی که از نظر فیزیکی شبیه حیوانات دیگر هستند، این کار را برای محافظت از خود در برابر شکارچیان یا جذب طعمه انجام می دهند.

به گفته محققان، حشره قاتل آرماندو در مزارع کاکائو در منطقه ای از کلمبیا پیدا شد که جنگل زدایی گسترده برای کشاورزی و دامداری را تجربه کرده است.

این مزارع در کوه های غربی کلمبیا در امتداد حوضه آمازون قرار دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا