اخبار روز

کشف مهم در مبارزه با چاقی با رژیم روزه داری

دانشمندانی که به دنبال حل بحران چاقی هستند به کشف مهمی دست یافته اند. محدودیت متناوب کالری منجر به تغییرات قابل توجهی در روده و مغز انسان می شود که ممکن است فرصت های جدیدی را برای حفظ وزن سالم و متعادل فراهم کند.

به گفته SA، محققان چینی 25 داوطلب چاق را در یک دوره 62 روزه مورد مطالعه قرار دادند که همگی در برنامه محدودیت انرژی متناوب (IER) شرکت کردند، رژیمی که شامل کنترل دقیق کالری و روزه گرفتن در برخی روزها است.

به گزارش ایسنا، شرکت کنندگان در این مطالعه نه تنها به طور متوسط ​​7.6 کیلوگرم یا 7.8 درصد از وزن بدن خود را کاهش دادند، بلکه شواهدی دال بر تغییرات در فعالیت نواحی مرتبط با چاقی مغز و همچنین باکتری های روده پیدا کردند. . تبدیل شد.

کیانگ زنگ، محقق سلامت از مرکز پزشکی دوم و مرکز ملی تحقیقات بالینی سالمندان در چین، می‌گوید: «در اینجا ما نشان می‌دهیم که رژیم غذایی IER محور مغز-روده- میکروبیوم انسان را تغییر می‌دهد.

وی افزود: تغییرات مشاهده شده در میکروبیوم روده و فعالیت در نواحی مغزی مرتبط با اعتیاد در حین و پس از کاهش وزن بسیار پویا بوده و در طول زمان باقی می ماند.

در حال حاضر مشخص نیست که چه چیزی باعث این تغییرات می شود یا اینکه روده بر مغز تأثیر می گذارد یا برعکس. با این حال، ما می دانیم که روده و مغز ارتباط نزدیکی دارند. بنابراین، درمان نواحی خاصی از مغز می تواند راهی برای کنترل مصرف غذا باشد.

تغییرات در فعالیت مغز مشاهده شده توسط تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) در مناطق مهم برای تنظیم اشتها و اعتیاد رخ داده است.

علاوه بر این، تغییرات در میکروبیوم روده، که از نمونه‌های مدفوع و اندازه‌گیری‌های خون آنالیز شده است، با مناطق خاصی از مغز مرتبط است.

شیائونینگ وانگ، دانشمند بهداشت در چین، می گوید تصور می شود میکروبیوم روده به روشی پیچیده و متقابل با مغز ارتباط برقرار می کند. میکروبیوم انتقال دهنده های عصبی و سموم عصبی را تولید می کند که از طریق اعصاب و جریان خون به مغز می رسد. در عوض، مغز رفتار خوردن را کنترل می کند، در حالی که مواد مغذی رژیم غذایی ما ترکیب میکروبیوم روده را تغییر می دهد.

تصور می شود بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان چاق هستند که منجر به افزایش خطر ابتلا به طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی از سرطان گرفته تا بیماری قلبی می شود. دانستن بیشتر در مورد نحوه اتصال مغز و روده ما می تواند تفاوت بزرگی در پیشگیری و کاهش چاقی موثر ایجاد کند.

لیمینگ وانگ، دانشمند زیست پزشکی از آکادمی علوم چین، می گوید: سوال بعدی که باید به آن پاسخ داد مکانیسم دقیقی است که میکروبیوم روده و مغز در افراد چاق از جمله در هنگام کاهش وزن با هم ارتباط برقرار می کنند. کدام میکروبیوم روده و کدام مناطق خاص مغز برای کاهش وزن موفق و حفظ وزن سالم ضروری است؟

این تحقیق در Frontiers in Cellular and Infection Microbiology منتشر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا