کشف شواهدی از صنعت ذوب آهن اسفنجی در ماسوله!

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در بررسی های جدید باستان شناسی شواهد ارزشمندی از صنعت ذوب آهن اسفنجی در دوره اشکانی در ماسوله مشاهده شد و مشاهدات باستان شناسان نشان می دهد که توسعه ذوب آهن اسفنجی از همین جا ادامه داشته است. دوره تکنولوژی در ماسوله مورد تشویق جدی قرار گرفت.

بازتاب آنلاین، ولی جهانی در گفتگو با مهر وی در تشریح اقدامات اخیر برای ثبت جهانی ماسوله اظهار داشت: کاوش های باستان شناسی منظر فرهنگی ماسوله برای تکمیل مطالعات پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان مسیر جهانی شدن را توسط ماسوله تسهیل کرد و افزود: با اخذ نظر مشورتی ایکوموس گلوبال در اردیبهشت ماه ماه 1403; مطالعات تکمیلی پرونده ثبت جهانی ماسوله با تمرکز بر تبیین بهتر ارزش های برجسته منظر فرهنگی ماسوله با تأکید بر معرفی شواهد تاریخچه ذوب آهن اسفنجی در ماسوله و تأثیر آن در ایجاد شهر ماسوله.

وی با بیان اینکه در بررسی های جدید باستان شناسی شواهد ارزشمندی از ذوب آهن اسفنجی در دوره اشکانی در ماسوله به دست آمد، گفت: مشاهدات باستان شناسان نشان می دهد که از این دوره; توسعه فناوری ذوب آهن اسفنجی در ماسوله به طور جدی پیشرفت کرده است و اختراع کوره های ذوب آهن چند مرحله ای به ویژه از دوره سلجوقی و ایلخانی نقش بسیار مؤثری در توسعه منظر فرهنگی ماسوله، تاریخی داشته است. شهر ماسوله.

جهانی از راه اندازی دو هیئت باستان شناسی در ماسوله خبر داد و افزود: پیش از این پنج هیئت در سال های اخیر در ماسوله انجام شده بود که کاوش های باستان شناسی منظر فرهنگی ماسوله به سرپرستی بهروز همرنگ از جمله آنها بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما