اخبار روز

کشف “شهر مخفی مردگان” با 300 مقبره باشکوه و گنجینه 4500 ساله / عکس

غزل زیاریاخیراً دانشمندان یک محل دفن بزرگ در نزدیکی شهر اسوان در مصر کشف کردند که در آن بیش از 300 مقبره وجود دارد. این منطقه در حدود 4500 سال پیش یک منطقه تجاری، نظامی و معدنی بوده است، اما دلیل زندگی مردم در آن هنوز مشخص نیست.

بنا بر گزارش ها، باستان شناسان به مدت پنج سال در حال مطالعه این مکان بوده اند و اخیراً 36 مقبره را پیدا کرده اند که در طول 900 سال دو بار مورد استفاده قرار گرفته اند.

هر یک از این مقبره ها بین 30 تا 40 مومیایی دارد و در برخی از این مقبره ها اعضای یک خانواده دفن شده اند.

پاتریزیا پیاسنتینی، باستان شناس دانشگاه میلان، می گوید: «این یک کشف واقعاً دیدنی و منحصر به فرد در مصر است که ما آن را شهر مردگان نامیده ایم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: این محل دفن در مجاورت آرامگاه آقاخان سوم واقع شده و حدود 82 کیلومتر مساحت دارد و دارای 10 تراس با قبرهای باستانی است که به صورت لایه‌بندی شده است.

این کاوش همچنین نشان داد که افراد بر اساس طبقه اجتماعی خود در لایه های مختلفی دفن می شدند. یعنی افرادی که از طبقه اجتماعی بالاتری بودند بر بالای تپه استراحت می کردند. افراد طبقه متوسط ​​را در طبقه متوسط ​​و افراد ضعیف را در قسمت پایین تپه دفن کردند.

قدمت این مقبره ها به حدود قرن ششم قبل از میلاد می رسد. تا قرن نهم پس از میلاد، اعضای این گروه بر این باورند که بیشتر افرادی که در این گورستان دفن شده اند، بر اثر بیماری مرده اند.

کشف

نکته جالب دیگر این است که در بسیاری از این قبرها نذورات متعددی یافت شد.

اعضای تیم به بررسی قبرها و بقایای باقی مانده ادامه می دهند. به گفته پیاکنتینی، آنها برای این مکان و مردگانی که در آنجا دفن شده‌اند ارزش و احترام قائل هستند: “این مکان آرامگاه آنهاست و ما داستان زندگی آنها را کشف می‌کنیم و سپس آنها را در قبرشان می‌گذاریم و قبر را می‌بندیم.” این موضوع از ابتدا برای من بسیار مهم بود.»

منبع: msn

54321

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا