اخبار روز

کشف شمشیر هزار ساله در رودخانه

گروهی از محققان اعلام کردند که این شمشیر زنگ زده با کمک قلاب ساخته شده است یکی این سلاح که از رودخانه های انگلستان کشیده شده است، در واقع یک سلاح وایکینگ است که منشأ آن به حدود 850 تا 975 بعد از میلاد باز می گردد.

لایو ساینس نوشت که ترور پنی در نوامبر 2023 در رودخانه چرول در آکسفوردشایر به دنبال اقلام گمشده بود که این کشف را انجام داد. قلابی که او در آن روز به اعماق رودخانه فرستاد فقط تجهیزات داربست را بیرون کشید تا اینکه سرانجام به این شمشیر تاریخی برخورد کرد.

به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از کشف این شمشیر، “پنی” تصاویری از آن را برای شناسایی آن در گوگل آپلود کرد. کاشف این شمشیر گفت: با ارسال تصویری از این اثر تاریخی می توان شی کشف شده را شمشیر متحرک شناسایی کرد.

“پنی” سپس با باستان شناسان منطقه تماس گرفت و شمشیر را برای تحقیق تحویل داد.

در نتیجه بررسی های اولیه، محققان دریافتند که این شی یک شمشیر وایکینگ مربوط به حدود 1200 سال پیش است.

قدمت این سلاح به زمانی برمی‌گردد که وایکینگ‌ها، که در اصل غیر مسیحی اهل اسکاندیناوی بودند، برای غارت، تسخیر و تجارت با ساکسون‌های حاکم به جزایر بریتانیا سفر کردند. وایکینگ ها در سال 793 پس از میلاد با حمله به صومعه ای در لیندیسفارن، جزیره ای در سواحل شمال شرقی بریتانیا، در قرن هشتم میلادی وارد خاک بریتانیا شدند.

حملات مشابهی در بریتانیا برای چندین قرن رخ داد که پس از سال 835 پس از میلاد با ورود ناوگان بزرگتر وایکینگ ها و جنگیدن، افزایش یافت. ارتش‌های سلطنتی پادشاهان بریتانیا به تدریج سرزمین‌هایی را که وایکینگ‌ها در قرن دهم پس از میلاد تصرف کردند، دوباره تسخیر کردند و پادشاهی‌های سابق را در امپراتوری جدیدی به نام انگلستان متحد کردند.

بالاخره یک شمشیر وایکینگ که اخیراً کشف شده بود به نمایش گذاشته شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا