به گزارش بازتاب آنلاین، تلسکوپ فضایی جیمز وب اخیرا تصاویر بی سابقه ای از سیاره فراخورشیدی غول پیکری به نام «سوپر مشتری» ثبت کرده است. این سیاره که بسیار دور از زمین قرار دارد به دلیل اندازه و دمای نسبتا سردش توجه دانشمندان را به خود جلب کرد. چیزی که این کشف را جالب‌تر می‌کند، توانایی سیاره در جذب نور مادون قرمز است. این به دانشمندان اجازه می دهد تا در مورد ترکیب و خواص جوی بیشتر بیاموزند.

این سیاره که چندین برابر بزرگتر از مشتری است، ممکن است سرنخ هایی در مورد چگونگی شکل گیری سیارات غول پیکر در روزهای اولیه منظومه های ستاره ای ارائه دهد.

یکی یکی از اهداف اصلی این مشاهدات، درک بهتر نحوه توزیع گرما و ماده در سیارات جوان است. دانشمندان امیدوارند با مطالعه این سیاره بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد ترکیبات شیمیایی و فرآیندهای جوی در سیارات دیگر کشف کنند.

این تصاویر توسط تلسکوپ جیمز وب که برای رصد در طول موج های فروسرخ طراحی شده است به دست آمده است. این فناوری پیشرفته به محققان اجازه می دهد تا اجرام دوردست را با جزئیات بی سابقه مشاهده کنند و به سوالات طولانی مدت بی پاسخ در مورد فرآیندهای تشکیل سیاره پاسخ دهند.

این کشف احتمالاً منجر به تحقیقات بیشتر در مورد سیارات مشابه خواهد شد و ممکن است به درک بهتر منشأ و تکامل سیارات در جهان‌های دیگر کمک کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما