اخبار روز

سازه ای عجیب و مخفی در قلعه رودخان فومن، کشف شد!/عکس

 سازه ای پنهان از قلعه رودخان  کشف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از کشف سازه ای عجیب در قلعه رودخان فومن خبر داد و افزود: در بررسی های انجام شده توسط پژوهشگران پایگاه قلعه رودخان در اطراف قلعه، سازه عجیب و غریب کاملاً پنهانی که پوشیده از ابریشم و پنهان در زیر درختان بود را کشف کردند

 ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از کشف سازه ای عجیب در قلعه رودخان فومن خبر داد و افزود: طی تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران قلعه رودخان در محوطه اطراف قلعه وجود داشته است. یک سازه عجیب کاملاً پنهان با پوشش ساروجی و آنها متوجه شدند که زیر درختان پنهان شده است.

جهانی ادامه داد: این سازه عجیب ربطی به قلعه رودخان ندارد و مشخص است که این سازه باید مقر انحصاری یکی از نیروهای زبده مرتبط با حاکمیت قلعه بوده باشد.

وی با اشاره به جزئیات سازه کشف شده در قلعه رودخان، افزود: نقش این سازه و نگهبانی که در آن ماندگار شده بود، ارتباط نزدیکی با قلعه داشتند و هر روز اخبار را رصد و از هرگونه حمله دشمنان به قلعه اطلاع می دادند. و با توجه با توجه به ویژگی های این سازه، احتمال بزرگتر بودن سازه و نمایان شدن آثار ملات آهک دست ساز و خاک در کف این سازه وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان دهانه این سازه را حدود 6 متر مربع و عمق قسمت اختصاصی آن را 4 متر عنوان کرد. وی گفت: به احتمال زیاد این سازه بخشی از تونل یا ورودی قلعه یا غاری طبیعی در مجاورت این بنای تاریخی است. این کشف پس از بررسی های بیشتر و دقیق باستان شناسی اعلام خواهد شد.

قلعه رودخان در 9 مرداد 1354 به شماره 1546 به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

سازه ای عجیب و مخفی در قلعه رودخان فومن، کشف شد!/عکس

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا