اخبار روز

اختلاس ۲۹ هزار میلیاردی در یک بانک‌ تهران کشف شد!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از برترین ها، صالحی، دادستان و انقلاب تهران با اشاره به روند رسیدگی به پرونده اختلاس ۲۹ میلیارد ریالی در یکی از بانک های دولتی تهران، گفت: طی این پرونده، مدیر واحد صندوق بانک (هویت مشخص) که قصد اخذ اقامت یکی از کشورهای اروپایی را داشت و در این راستا بارها به خارج از کشور سفر کرده بود، با همکاری فردی خارج از شبکه بانکی (هویت مشخص) اقدام به طراحی برنامه ای با اهداف اختلاس او بیش از 29 تریلیون ریال از منابع بانکی برای تبدیل آنها به 60 میلیون ارز دیجیتال خارجی از نوع تتر واریز کرده است تا این مبلغ را در کیف پول مجازی خود بگذارد و سپس یکی از آنها را به صورت غیرقانونی ترک کند. از مرزهای غربی وارد شده و وارد کشور می شود. یک اروپایی باید برود.

کشف اختلاس ۲۹ میلیاردی در بانک تهران

وی افزود: متهم این پرونده طی جلسات متعدد با نمایندگان فروشنده ارز دیجیتال، خود را نماینده این بانک معرفی و اعلام کرد که خرید ارزهای دیجیتال در راستای اجرای سیاست های بانکی مبنی بر سرمایه گذاری در حوزه رمزارز است. متهم این پرونده در بانک محل خدمت خود و در خارج از زمان پایاپای بانکی، اقدام به صدور و ثبت دو فقره چک رمزدار در سامانه صیادی در وجه فروشنده رمزارز (صراف با هویت مشخص) جمعا به مبلغ ۲۹ هزار میلیارد ریال با استفاده از مُهر اختصاصی رئیس شعبه و جعل امضای وی کرده به نحوی که امکان بررسی و شناسایی موضوع توسط سیستم بانکی تا اول وقت اداری روز بعد فراهم نباشد؛  پس از این اقدام، این فرد بلافاصله عازم مرزهای غربی کشور شد و در همین حال در پایان وقت اداری سامانه “سایما” مغایرت 29 میلیارد ریالی در حساب بانکی را شناسایی و موضوع را به حراست بانک اعلام کرد. از منظور شدن چک‌ها در حساب فروشنده رمزارز ممانعت کرده و سپس با صدور قرار قانونی متهمان توسط وزارت اطلاعات دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات قضایی برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا