کرولا هیبرید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

کرولا هیبریدی سایپا یکی یکی از خودروهایی است که در دور جدید خودروهای وارداتی به فروش می رسد، اما این خودرو چه مشخصاتی دارد؟

دیر شهریور در نمایشگاه مشهد بود که سایپا تویوتا کرولا هیبریدی را معرفی کرد و اعلام شد که واردات این خودرو به زودی آغاز خواهد شد. هر چند سایپا یکی این یکی از اولین شرکت هایی بود که در دور جدید فرآیند واردات را آغاز کرد، اما برنامه های سایپا به خوبی پیش نرفت و پس از عرضه های قوی. کرولا و لوین سایپا توسط سایر شرکت ها به تازگی وارد عرصه واردات تویوتا شده است. اما نکته مهم در مورد کرولاهای وارداتی سایپا این است که این خودروها قیمت محاسبه شده کمتری نسبت به سایر کرولاهای موجود در بازار دارند و قیمت نهایی آنها زیر 2 میلیارد محاسبه می شود. حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا قیمت کرولا هیبریدی سایپا با سایر مدل ها متفاوت است؟ در ادامه به بررسی مشخصات این خودرو می پردازیم.

کرولا هیبریدی سایپا چه مشخصاتی دارد؟
کرولا هیبرید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات فنی کرولا هیبریدی سایپا

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سایپا دو تیپ الیت و پایونیر از این خودرو را وارد بازار ایران خواهد کرد اما این دو تیپ دارای مشخصات فنی مشابه سایر کرولاهای هیبریدی موجود در بازار هستند. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که همراه با موتور الکتریکی کار می کند و حاصل عملکرد سیستم هیبریدی حداکثر قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 211 نیوتن متر است و نیرو منتقل می شود. از طریق گیربکس CVT به صورت یکپارچه به چرخ های جلو منتقل می شود. تاکنون تفاوتی بین کرولای هیبریدی سایپا با سایر کرولاهای مشابه موجود در بازار وجود ندارد و تفاوت اصلی در امکانات است.

کرولا هیبریدی سایپا چه مشخصاتی دارد؟
کرولا هیبرید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

کابین و امکانات

طراحی داخلی این خودرو همان سبکی را دارد که در کرولا و سایر لوین ها دیده ایم. مواد از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، اما از آنجایی که این محصول یک محصول اقتصادی تویوتا است، سادگی بیش از حد در تمام گوشه های کابین احساس می شود که شاید برای همه راضی کننده نباشد. این خودرو دارای ویژگی هایی مانند 6 ایربگ ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها می باشد.TPMS)، می توانید کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و غیره را مشاهده کنید.

کرولا هیبریدی سایپا چه مشخصاتی دارد؟
کرولا هیبرید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

اما شنیده ها حاکی از آن است که گزینه های سایپا کرولا هیبریدی ممکن است متفاوت باشد و این شرکت این خودرو را به صورت ترکیبی وارد کرده است. یعنی ممکن است در برخی نسخه ها سانروف داشته باشید و در برخی دیگر نداشته باشید. ضمناً تهویه در برخی از این خودروها به صورت دستی خواهد بود و داخل آن تریم فابریک خواهیم داشت. حتی گزینه ورود بدون کلید در برخی از نسخه های وارداتی سایپا وجود ندارد. اساسا تفاوت آپشن ها می تواند قیمت ارزان تر این خودرو را توجیه کند.

کرولا هیبریدی سایپا چه مشخصاتی دارد؟
کرولا هیبرید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

اما مهمتر از گزینه، سال تولید است که تفاوت اصلی را ایجاد می کند. طبق شنیده های من خودروهای وارداتی از سایپا مدل سال نیستند و احتمالا با مدل 2023 روانه بازار خواهند شد البته هنوز جزئیات این مورد مشخص نیست اما اینکه مدل سال این خودرو است در سیستم مشخص نشده است این مشکل را بیشتر محتمل می کند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما