کره شمالی مانور نظامی کره جنوبی را سیرک نامید

خواهر رهبر کره شمالی تمرین نظامی اخیر همسایه جنوبی را به سخره گرفت.

به گزارش ایسنا، «کیم یو جونگ» خواهر قدرتمند «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه از سوی رسانه دولتی این کشور منتشر شد، درباره رژه نظامی این هفته کره جنوبی گفت: رژه‌ای که نشان مسلح را نشان می‌دهد. روز نیروها در سئول برگزار شد، از شید انتقاد کرد و آن را سیرک نامید.

او همچنین توانایی های نظامی نمایش داده شده کره جنوبی و همچنین بمب افکن B-1B ایالات متحده را نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خواهر رهبر کره شمالی گفت: «چه کسی می تواند در مورد پایان دادن به یک جنگ صحبت کند؟»

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، موشک بالستیک Hyeonmo-5 قادر به حمل حدود هشت تن کلاهک معمولی است که می تواند به عمق زمین نفوذ کند و سنگرها و انبارهای تسلیحات زیرزمینی را در کره شمالی منهدم کند. این اولین بار است که کره جنوبی وجود چنین موشکی را در کشورش فاش می کند.

مقامات نظامی گفتند که رژه روز سه شنبه تا حدی برای نشان دادن قدرت نظامی کره جنوبی به عنوان یک عامل بازدارنده علیه کره شمالی بود.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی در رژه نظامی این کشور گفت رژیم او روزی که پیونگ یانگ از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند به پایان خواهد رسید.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهور کره جنوبی به هزاران نظامی که در فرودگاه نظامی نزدیک سئول جمع شده بودند، گفت: «اگر کره شمالی تلاش کند از تسلیحات هسته ای استفاده کند، با پاسخ قاطع و قاطع ارتش ما و کره جنوبی مواجه خواهد شد. اتحاد کره جنوبی.” ایالات متحده انتظار دارد “و این روز پایان رژیم کره شمالی باشد.”

وی در ادامه سخنان خود افزود: رژیم کره شمالی باید از این توهم که سلاح هسته ای از آن محافظت می کند دست بردارد.

حدود 5300 سرباز و 340 نوع تجهیزات نظامی در رژه روز سه شنبه در پایگاه هوایی سئول حضور داشتند. رژه نظامی کوچکتر دیگری در مرکز شهر سئول برگزار شد و هزاران تماشاگر را به خود جلب کرد.

پیش از این و در واکنش به اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی، وزارت دفاع کره شمالی روز سه شنبه حضور و استقرار تجهیزات استراتژیک هسته ای آمریکا در کره جنوبی را محکوم کرد.

معاون وزیر دفاع کره شمالی، کیم کانگ ایل، واشنگتن را به یک “بلوف نظامی بی پروا” متهم کرد و با ارسال یک زیردریایی هسته ای به کره جنوبی و راه اندازی مجدد یک بمب افکن B-1B برای رژه برنامه ریزی شده، تنش ها را دامن زد.

مقامات کره جنوبی می گویند که کره شمالی احتمالا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر (15 نوامبر) تلاش خواهد کرد. آبانتشدید تنش ها از طریق آزمایش های تسلیحاتی «تحریک آمیز» برای افزایش اهرم فشار در دیپلماسی آینده با دولت جدید ایالات متحده.

برخی از کارشناسان غربی حدس می‌زنند که کره شمالی ممکن است بر این باور باشد که زرادخانه هسته‌ای بزرگ‌تر به آن کمک می‌کند امتیازات عمده‌ای از جمله لغو گسترده تحریم‌ها را از ایالات متحده کسب کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما