اخبار روز

کرایه کارت ملی نوزاد راه جدید قاچاق شیرخشک


حبیب غزنوی ظهر امروز در کمیته تدابیر ویژه دارویی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر شهروندی که نیاز به برند خاصی به شیرخشک دارد می تواند از طریق سامانه 190 محل توزیع آن را استعلام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به اینکه عده ای سودجو اقدام به قاچاق شیرخشک به خارج از کشور می کردند، از 30 مهرماه سامانه هایی برای تشدید نظارت و جلوگیری از قاچاق این محصول که برای نوزادان ضروری است برنامه ریزی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: برای جلوگیری از قاچاق، مردم می توانند با ثبت کد ملی نوزادان شیرخشک یارانه ای دریافت کنند، اما متأسفانه عده ای با گرفتن کارت ملی از نوزادانی که نیاز به شیرخشک ندارند به دنبال کسب سود هستند. .

صالحی زاده افزود: بیشتر مشکلات به وجود آمده در استان مربوط به کمبود شیرخشک با تقویت نظارت و کاهش دست قاچاقچیان و قاچاقچیان حل می شود.

در این جلسه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به در نظر گرفتن مجازات برای خانواده هایی که شماره ملی نوزاد خود را در اختیار افراد سودجو قرار می دهند، گفت: به راحتی می توان ثابت کرد که مشخصات و شماره ملی نوزاد وجود دارد. به دیگران واگذار شده، انجام و ناشی از قطع سهمیه شیرخشک به تعقیب قضایی خانواده مقصر تحت عنوان تخلف از فروش کالای قاچاق خواهد بود.

عباس زاده محمودی ادامه داد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجازات شرکت ها مجازاتی معادل چند برابر بالاترین مجازات برای شرکت ها و موسسات متخلف در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: اگر در مواردی ساماندهی این اقدامات ثبت شود، حکم زندان تعیین شده است. با بررسی های انجام شده در خصوص قاچاق شیرخشک، مقصد قاچاق استان ما بوده و موارد تخلف به خصوص در داروخانه های استان ما کم است.

منبع: تسنیم


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا