اخبار روز

کرایه اتوبوس از ترکیه برای اربعین چقدر است؟ /قیمت بلیت های قطار ثابت میماند!

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اجاره اتوبوس از ترکیه گفت که در حال پیگیری است.

به گزارش پی ام آپ، شهریار افندی زاده در نشست خبری سفرهای اربعین 1402 با اشاره به اینکه وزارت نفت و امنیت موافقت کرد بخشی از اتوبوس های خود را برای انجام سفرهای اربعین در اختیار وزارت راه قرار دهد، اظهار داشت: موضوع کرایه اتوبوس از ترکیه مطرح شده که تحت نظارت است.

افندی زاده افزود: ناوگان پاکستانی نیز برای جابجایی زائران از این کشور استفاده می شود. با توجه به اینکه فرمان ناوگان پاکستانی در سمت راست قرار دارد، تصمیم بر این است که این اتوبوس ها در جاده های ایران اسکورت شوند.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای واردات 2000 دستگاه اتوبوس از کشورهای دیگر گفت: تلاش می کنیم این برنامه را از طریق شرکت های دارای کارت بازرگانی اجرا کنیم. این امکان در وزارت حراست برای ثبت سفارش عدم رسیدن این اتوبوس ها به ایام اربعین سال 1402 فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که ایام اربعین از 27 مرداد تا 20 شهریور وی تصریح کرد: از چند ماه گذشته در صدد توسعه زیرساخت های اربعین بودیم و در این راستا شرکت عمران و سازمان مدیریت راه برنامه هایی را اجرا کردند.

افندی زاده از پیش فروش پروازهای اربعین خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می شود 4 میلیون زائر از اربعین داشته باشیم، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که با ایجاد پایگاه در سازمان هواپیمایی و سازمان راهداری تلاش می کنیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی از تمدید 5 روزه زمان بازگشت سفرهای اربعین و ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد و گفت: امسال خط دریایی خرمشهر تا بصره راه اندازی می شود اما هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم. ما منتظریم طرف عراقی نظر خود را اعلام کند.

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این جلسه اظهار داشت: باید اقدامات لازم را برای ایمن سازی راه های منتهی به مرزها انجام دهیم و سال گذشته 1.8 میلیارد تومان برای این کار اختصاص دادیم. در سال جاری حدود 2.8 میلیارد تومان برای زیرساخت های مذکور هزینه شده است.

وی گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی دمای هوای شلمچه 47 تا 53 درجه خواهد بود.

امانی گفت: سال گذشته حدود 30 درصد از حمل و نقل اربعین با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد و کمتر از یک ساعت برای مردم تاخیر داشتیم.

وی گفت: ۵۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین کمبود داریم و اتوبوس های عملیاتی حدود ۷ هزار دستگاه است. سعی داریم با اجاره اتوبوس از کشورهای همسایه بخشی از کمبود را پوشش دهیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه با افزایش 3 برابری ظرفیت حمل و نقل ریلی تلاش می کنیم در اربعین امسال خدمت رسانی کنیم.

صالحی افزود: بازسازی و بهسازی خطوط منتهی به شلمچه از موارد مهم است. طبق هماهنگی هایی که از قبل انجام شده، احداث خط جدید شلمچه به خرمشهر در حال انجام است و هم اکنون همکاران ما در گرمای بیش از 50 درجه در حال تکمیل این پروژه هستند. بر این اساس از خرمشهر به سمت نقطه مرزی شلمچه اتوبوس به صورت 24 ساعته به صورت منظم انجام می شود.

وی ظرفیت هر قطار را حدود 800 نفر اعلام کرد و افزود: افرادی که با خودروهای شخصی به خرمشهر می آیند نیز می توانند از این راه آهن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و ریالی به قیمت ها اضافه نمی شود که با توجه به رفاه حال زائران اربعین اجرایی شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا