اخبار خودرو

کراس اوور هیبریدی تویوتا به سامانه وارداتی ها آمد

کراس اوور هیبریدی تویوتا به سامانه وارداتی ها آمد

در جدیدترین به روز رسانی سیستم یکپارچه خودروهای وارداتی، کراس اوور هیبریدی تویوتا به این سامانه اضافه شد.

سیستم خودروهای وارداتی به تازگی آپدیت شده و در آخرین آپدیت آن شاهد مهمان جدیدی هستیم و آن خودرو در واقع همان کرولا کراس هیبریدی است که چندی پیش معرفی کردیم.

کرولا کراس در واقع یک کراس اوور از کلاس و بخش طراحی C است که از سال 2020 بر اساس پلت فرم TNGA-C به عنوان جایگزینی برای تویوتا CHR در خط تولید قرار گرفته است. این خودروی جذاب در کشورهای مختلف تولید و مونتاژ می شود، اما نسخه هایی که وارد بازار ایران می شوند توسط شرکای تجاری گروه تویوتا در چین یعنی. FAW و GAC تولید و در نتیجه به بسیاری از کشورها صادر می شود.

کراس اوور هیبریدی تویوتا به سیستم وارداتی آمد
کراس اوور هیبریدی تویوتا به سامانه وارداتی ها آمد

در حال حاضر این شرکت در حال بررسی واردات کراس اوور هیبریدی تویوتا است اما به نظر می رسد شرکت معین خودرو نیز برنامه هایی برای فروش این خودرو دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که نسخه بنزینی این خودرو به زودی وارد بازار ایران شود.

ویدیوی معرفی و مشخصات فنی کراس اوور هیبریدی تویوتا.

کراس اوور هیبریدی تویوتا از دو موتور الکتریکی و بنزینی استفاده می کند. موتور بنزینی آن یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند 152 را تولید کند رزومه قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور تولید این موتور بنزینی یکی از کم مصرف ترین موتورهای تولید شده توسط تویوتا است و در بسیاری از محصولات جدید این برند استفاده می شود.

کراس اوور هیبریدی تویوتا به سیستم وارداتی آمد
کراس اوور هیبریدی تویوتا به سامانه وارداتی ها آمد

در مقابل، موتور الکتریکی کرولا کراس توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 206 نیوتن متر گشتاور را دارد. در این خودرو نیروی تولید شده از طریق گیربکس E-CVT به چرخ ها منتقل می شود. یکی یکی از مهمترین مزایای خودروهای هیبریدی مصرف سوخت پایین آنهاست. میانگین مصرف سوخت کراس اوور هیبریدی تویوتا که در سیستم خودروهای وارداتی گنجانده شده است، تنها 4.56 لیتر در هر 100 کیلومتر است که رقم قابل توجهی است.

ویژگی های تویوتا کرولا کراس

تاکنون اکثر خودروهایی که وارد کشور شده اند به دلیل سقف واردات و تعرفه خودروهای وارداتی در نسخه های پایه و کم آپشن به فروش می رسند و همین عامل باعث نارضایتی از روند واردات خودرو شده بود. اگرچه کراس اوور هیبریدی تویوتا قیمت بالایی در بازارهای جهانی ندارد، اما با بسته ای جامع از امکانات و آپشن ها عرضه می شود. علاوه بر این هیبریدی بودن آن باعث شده تا با قیمت مناسب تری نسبت به خودروهای بنزینی در کشور عرضه شود.

کراس اوور هیبریدی تویوتا به سیستم وارداتی آمد
کراس اوور هیبریدی تویوتا به سامانه وارداتی ها آمد

از جمله امکاناتی که می توانیم در تویوتا کرولا کراس ببینیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 7 کیسه هوا از جمله کیسه هوای سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانوی راننده، ایزوفیکس، سیستم کنترل استارت در سربالایی، سیستم کنترل پایداریسیستم کنترل کشش TPMSسیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، نور بالا خودکار، سیگنال خوان، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترلاپل کارپلی، اندروید اتو و… ذکر شد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا