کراس اوور جدید ماموت خودرو با نام ارس M7 در حال تست دیده شد

طبق تصاویر ثبت شده توسط خبرنگار جدیدترین خودرو، کراس اوور جدید ماموت خودرو در حال انجام تست های فنی است.

اولین بار در تیرماه و در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود که ماموت خودرو ارس M5 را معرفی کرد. ماشینی که در واقع همان است. خردل M5 بود که نامش برای بازار ایران تغییر کرد. حال تصاویر جدید نشان می دهد که ماموت در حال آماده سازی Ceres M7 یا Ayto M7 برای ورود به بازار کشور است. کراس اووری که از نظر ابعاد بزرگتر از M5 است و قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

ماشین غول پیکر آرس M7
کراس اوور جدید ماموت خودرو با نام ارس M7 در حال تست دیده شد

قبل از هر چیز باید بدانید که این خودرو یکی از محصولات مشترک هواوی و سرس و یکی از فناورانه ترین محصولات تولید شده در چین است. در مجموع طیف محصولات آیتو که در ایران با نام آرس شناخته می شود، تجربه جدیدی از خودروهای چینی را به ایران می آورد که ترکیبی از نیروهای فنی مدرن و امکانات پیشرفته است. در ادامه به معرفی بیشتر این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی کراس اوور جدید ماموت خودرو

سرس یا Aito M7 در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل در بازارهای هدف عرضه می شود و هر دو نسخه دارای پیشرانه هیبریدی با افزایش برد هستند. در این نوع هیبریدی موتور بنزینی در مدار قدرت نیست و فقط باتری را شارژ می کند و نیرو از محرک الکتریکی به چرخ ها می رسد. در نسخه تک دیفرانسیل، یک محرک الکتریکی بر روی محور عقب نصب شده است که می تواند 268 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در نسخه دو دیفرانسیل، دو موتور الکتریکی روی دو محور با قدرت ترکیبی 443 نصب شده است. اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور دارند که رقم بسیار بالایی است.

مشخصات آرس M7
کراس اوور جدید ماموت خودرو با نام ارس M7 در حال تست دیده شد

در هر دو نسخه باتری لیتیومی (ساخت شرکت CATL) دارای ظرفیت 40 کیلووات ساعت است که با آن می توان مسافت 210 تا 240 کیلومتر را در حالت برقی با شارژ کامل و در شرایط ترکیبی با باتری عقب و فول طی کرد. . با این کار می توانید مسافت 1300 کیلومتری را طی کنید. ماشین کار کرد هنوز اطلاعاتی مبنی بر عرضه این نسخه به بازار ایران در دست نیست، اما در صورت اجرایی شدن رویه خودرویی غول پیکر مانند آرس M5، باید منتظر نسخه دو چرخ متحرک در بازار ایران باشیم.

کراس اوور آریس M7 ماموت
کراس اوور جدید ماموت خودرو با نام ارس M7 در حال تست دیده شد

کابین و امکانات

Ars M7 یکی این یکی از پیشرفته ترین خودروهای چینی است و دارای سیستم رانندگی خودکار پیشرفته هواوی است. این سیستم با 27 سنسور مختلف در قسمت های مختلف خودرو کار می کند تا عملکردهای نیمه خودران پیشرفته ای در این خودرو داشته باشد. از ویژگی های این خودرو می توان به حرکت بین خطوط، سیستم پارک خودکار، ریموت کنترل، ترمز اضطراری پیشرفته، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، خوشه دیجیتال، صفحه نمایش بزرگ جلو، شارژر بی سیم و … اشاره کرد. خارج البته هنوز مشخص نیست که ماموت خودرو کدام نسخه را برای بازار ایران در نظر گرفته است، اما در کامل ترین نسخه های این خودرو شاهد نمایشگرهای ردیف دوم نیز هستیم که آپشنی مدرن و لوکس به حساب می آید.

کابین ارس M7
کراس اوور جدید ماموت خودرو با نام ارس M7 در حال تست دیده شد

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما