اخبار روز

کدام کشور بیشترین و کمترین تعطیلات را دارد؟

تعطیلات بخشی جدایی ناپذیر از بافت فرهنگی و اجتماعی هر کشوری است و داشتن زمان برای فرار از زندگی روزمره مهم است.

به گزارش ایسنا، کشورها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، اعیاد ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت وقایع خاص تاریخی در منطقه در نظر گرفته شده است. تعطیلات معمولاً در قوانین ملی مشخص شده و روزهای غیر کاری محسوب می شوند. اگرچه کار کردن در این روزها معمول است، اما اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز مرخصی اضافی دریافت می کنند.

تفاوت های زیادی در تعداد تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد. این گزارش به بررسی کشورهای دارای بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی می پردازد.

کشورهایی که بیشترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند

نپال با 39 روز تعطیل رسمی

مانند میانمار، فرهنگ متنوع نپال به بسیاری از تعطیلات مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می کند. جمعیت 30 میلیون نفری عمدتاً هندو هستند. با این حال، نپال دارای یک هفته عادی 6 روزه با تعداد قابل توجهی تعطیلات رسمی است و بیشتر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل هستند.

میانمار با تعطیلات 32 روزه

ترکیب چندفرهنگی میانمار به این کشور کمک می کند تا جایگاه نخست خود را در این فهرست حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. 53 میلیون نفر جمعیت این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از 130 گروه قومی است که به بیش از 100 زبان صحبت می کنند.

ایران با 26 روز تعطیل رسمی

اکثر تعطیلات رسمی در ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می کند، تاریخ های مشخصی برای تعطیلات آن در نظر گرفته شده است.

سریلانکا با 25 روز تعطیل رسمی

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر 22 میلیون نفر، محل زندگی زبان ها، فرهنگ ها و قومیت های مختلف است. بنابراین، بسیاری از تعطیلات در سریلانکا ماهیت مذهبی دارند.

بنگلادش کشوری با 22 تعطیلات رسمی است.

مصر به دلیل تعطیلات عمومی 22 روزه خود شناخته شده است، اگرچه برخی از خدمات مانند آرایشگاه ها به جای روز واقعی تعطیلات، دوشنبه ها تعطیل هستند.

کامبوج با 21 روز تعطیل رسمی و هند با 21 روز تعطیل رسمی نیز جزو کشورهایی هستند که بیشترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند.

مالزی 21 تا 25 روز تعطیلات رسمی دارد که بسته به ایالت متفاوت است. البته کشورهای دیگری هم هستند که تعطیلات زیادی دارند، از جمله چین، هنگ کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند.

کدام کشورها کمترین تعطیلات رسمی را دارند؟

در برخی کشورها تعطیلات رسمی زیادی وجود ندارد. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات رسمی را در میان کشورهای بزرگ دارد. مکزیک هر سال فقط هشت تعطیلات رسمی را به رسمیت می شناسد. چندین کشور دیگر وجود دارند که کمتر از 10 تعطیلات رسمی دارند.

به گزارش ورد جمعیت، سوئیس 7 تا 15 روز تعطیل است، اکوادور 8 تا 9 روز تعطیل است، انگلستان 8 روز، کانادا 8 تا 12 روز و برزیل 8 روز تعطیل است. تا 12 روز تعطیلات رسمی 9 روزه، بلژیک 10 روز تعطیل رسمی و جمهوری ایرلند 10 روز تعطیل رسمی دارد. کارمندان شما ممکن است به اندازه سایر کشورها مرخصی نداشته باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا