اخبار روز

کدام کشورها بیشترین مصرف اینترنت موبایل را دارند؟ (+اینفوگرافیک)

انتظار می رود تا سال 2027 ترافیک جهانی اینترنت موبایل برای هر نفر به 42 گیگابایت در ماه برسد. تعداد کاربران اینترنت روز به روز در حال افزایش است و بین سال های 2018 تا 2022، هند 170 درصد افزایش کاربران اینترنت را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، کشورهای با درآمد متوسط ​​بیشترین سهم را در مصرف دیتای اینترنت موبایل دارند. کشور کوراسائو با مصرف اینترنت ماهانه 131.1 گیگابایت برای هر نفر در رتبه اول قرار دارد.

به گفته زومیت، تنها 193000 نفر در کوراسائو زندگی می کنند. از دلایل این امر می توان به هجوم بیش از یک میلیون گردشگر و نبود زیرساخت های لازم برای سیستم های مخابراتی خط ثابت و اینترنت پهن باند، این کشور را در خط مقدم استفاده از اینترنت موبایل قرار داده است.

کویت در رتبه دوم قرار دارد. در سال های اخیر، صنعت مخابرات این کشور به طور قابل توجهی توسعه یافته است و تقریبا 97 درصد از مناطق کویت تحت پوشش شبکه 5G است. دولت کویت سرمایه گذاری هنگفتی روی پلتفرم های موبایلی انجام داده است که به مردم امکان می دهد جریمه های رانندگی بپردازند یا از طریق برنامه های تلفن همراه برای حضور در دادگاه برنامه ریزی کنند.

علاوه بر این، کویت، عربستان سعودی و بحرین از جمله کشورهایی هستند که شهروندان آنها از داده های اینترنت موبایل زیادی استفاده می کنند.

فنلاند به عنوان کشوری شناخته می شود که زیرساخت های مخابراتی پیشرفته ای دارد و پیشرو در استفاده از داده اینترنت موبایل در اروپا است. با توجه به نقش این کشور در پیشرفت شبکه های ارتباطی و فناوری های دیجیتال، بسیاری از شرکت ها از فنلاند برای آزمایش محصولات و خدمات جدید خود قبل از عرضه جهانی استفاده می کنند.

با 13.4 گیگابایت ترافیک داده به ازای هر نفر در ماه، ایالات متحده در رتبه 34 جهان قرار دارد که احتمالاً بخشی از این مصرف کم به دلیل نرخ بالای اینترنت تلفن همراه در آمریکا است. متوسط ​​هزینه خرید یک بسته اینترنت همراه 1 گیگابایتی در ایالات متحده در سال 2023 حدود 6 دلار بود که در فرانسه بیش از 0.20 دلار یا در ژاپن 3.48 دلار است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا