کدام کشورها بیشترین مدال های تاریخ المپیک را کسب کرده اند؟ (+ اینفوگرافیک)

تابستان امسال 10500 ورزشکار در المپیک پاریس شرکت خواهند کرد. در بیش از نیمی از بازی های المپیک، ایالات متحده بیشترین مدال را در بین هر کشوری کسب کرده است.

به گزارش روزیاتو، این موفقیت تا حدی مرهون بودجه ورزشی قابل توجه این کشور است، زیرا کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده از سال 2000 بیش از 750 میلیون دلار در اختیار فدراسیون های ملی ورزش قرار داده است.

اینفوگرافیک زیر کشورهایی را نشان می دهد که بر اساس داده های کمیته بین المللی المپیک بیشترین مدال را در تاریخ المپیک کسب کرده اند.

20 کشور برتر بر اساس تعداد مدال های المپیک

در اینجا کشورهایی با بیشترین مدال در تاریخ از اولین المپیک مدرن در سال 1896 آمده اند:

کدام کشورها بیشترین مدال های تاریخ المپیک را کسب کرده اند؟  (+ اینفوگرافیک)

با مجموع 2959 مدال، ایالات متحده آمریکا با بیش از دو برابر مدال های بیشتری نسبت به کشور دوم، اتحاد جماهیر شوروی سابق، پیشتاز است.

به طور کلی، تیم ایالات متحده آمریکا 827 مدال در دو و میدانی کسب کرده است که تقریباً بیش از هر کشور دیگری است. از سوی دیگر، ایالات متحده بیش از هر ورزش تابستانی دیگر از کمیته المپیک و پارالمپیک بودجه دریافت کرد و بین سال‌های 2003 تا 2019 54.1 میلیون دلار درآمد داشت.

شایان ذکر است که آمریکا در رشته شنا نیز با کسب 578 مدال از استرالیا با 213 مدال، مقام دوم را پشت سر گذاشت. شنا دومین ورزش تابستانی پردرآمد در ایالات متحده است که امسال 49.2 میلیون دلار درآمد داشته است.

اتحاد جماهیر شوروی سابق که بین سال های 1922 تا 1991 وجود داشت، 1204 مدال به دست آورد. اگرچه این کشور از دهه 1950 تنها در 18 المپیک شرکت کرده است، اما در 13 مورد از این بازی ها بیشترین مدال ها را کسب کرده است. در دوران حکومت کمونیستی، برنامه‌های ورزشی دولتی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کردند، زیرا رقابت بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی به‌عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن تسلط ایدئولوژیک به طور چشمگیری تشدید شد.

مانند اتحاد جماهیر شوروی، چین برای اولین بار در سال 1950 برای مدت کوتاهی در المپیک شرکت کرد، اما در 30 سال بعد دوباره شرکت نکرد. علیرغم این غیبت، با درخشش در رشته های ژیمناستیک، شیرجه و بدمینتون، از نظر مدال های المپیک در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

از منظر منطقه ای، کشورهای اروپایی 13 کشور از 20 کشور برتر ترکیب مدال های المپیک را به خود اختصاص داده اند که در راس آنها آلمان، بریتانیا و فرانسه قرار دارند. از سوی دیگر، بیش از 60 کشور از جمله بولیوی و بنگلادش هنوز موفق به کسب مدال المپیک نشده اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :