اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

کدام کشورها بیشترین زمان مرخصی با حقوق را دارند؟ (+ اینفوگرافی)

اینفوگرافی زیر، رتبه بندی کشورهایی با بیشترین تعداد مرخصی با حقوق در روزهای کاری سالانه را نشان می دهد. در این رتبه بندی، تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی ملی و تعطیلات مذهبی، در نظر گرفته نشده است.

به عنوان مثال، وقتی یک کشور می گوید که سیاست مرخصی آن «۳۰ روز مرخصی» است، اگر این روزها به عنوان روزهای تقویمی محاسبه شوند (یعنی شامل تعطیلات آخر هفته نیز باشند)، در واقع حدود ۲۲ روز کاری مرخصی در سال خواهد بود. زیرا تعطیلات آخر هفته از این تعداد کم می شود. تنها کشورهایی که ۲۴ روز کاری یا بیشتر مرخصی دارند، در این رتبه بندی قرار گرفته اند.

اطلاعات ارائه شده در اینجا تا جولای ۲۰۲۴ است.

بیشترین مرخصی با حقوق در روزهای کاری برای اروپاییان

به گزارش روزیاتو، ۱۰ کشور برتر با بیشترین زمان مرخصی با حقوق همگی در اروپا هستند.

همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا طبق قانون موظف هستند حداقل ۲۰ روز (چهار هفته) مرخصی را در کد کار خود تضمین کنند.

کدام کشورها بیشترین زمان مرخصی با حقوق را دارند؟ + اینفوگرافیک

با این حال، چندین کشور عضو اتحادیه اروپا فراتر از آن عمل می کنند و روزهای مرخصی بیشتری از حداقل متداول، اضافه می کنند. لوکزامبورگ، ۲۶ روز، فنلاند، فرانسه، و سوئد، اتریش و دانمارک ، همه ۲۵ روز، مرخصی با حقوق در روزهای کاری دارند.

بسیاری از این کشورها به ویژه در تابستان مرخصی را در اولویت قرار می دهند و خانواده ها برای گذراندن وقت در فضای باز شهر را ترک می کنند.

سیاست های ایالات متحده، چین و ژاپن

به طور قابل توجهی در این فهرست، چندین اقتصاد بزرگ وجود ندارند: از جمله ایالات متحده، چین، آلمان، ژاپن، هند و بریتانیا.

آلمان و بریتانیا، حداقل ۲۰ روز کاری مرخصی دارند (بریتانیا همچنین دارای هشت تعطیلات بانکی است که در این بررسی نیامده است).

ژاپن و هند هر دو تقریباً ۱۰-۱۴ روز کاری (۱۴-۱۸ روز تقویمی) مرخصی دارند. در ژاپن، این میزان می تواند با هر سال کار در شرکت افزایش یابد. هر دو کشور، به ویژه هند، چندین تعطیلات رسمی دارند.

در همین حال، چین با پنج روز تعطیلی اجباری یکی از پایین‌ترین کشورهای جهان را دارد که پس از ۱۰ سال کار دو برابر می‌شود. این تعطیلات، شامل دو هفته تعطیلات رسمی در سال نو چینی و روز ملی چین می شود.

در نهایت، ایالات متحده هیچ سیاست حداقل مرخصی با حقوق در سطح کشور ندارد.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا