افراد و کسب و کارها به دلایل مختلفی از جمله جستجوی فرصت های سرمایه گذاری بهتر، کاهش بار مالیاتی و حفاظت از دارایی های خود در کشورهایی با مالیات کم یا بدون مالیات، پول ارسال می کنند.

اینفوگرافیک زیر 10 کشور دارای بزرگترین دارایی های مالی فراساحلی در سال 2022 را بر اساس داده های اطلس جهانی فراساحل نشان می دهد.

چینی ها بیش از 2 تریلیون دلار در خارج از کشور نگه می دارند

روزیاتو گفت که شرکت ها و افراد سرزمین اصلی بیش از 2 تریلیون دلار در خارج از کشور دارند که تقریباً معادل تولید ناخالص داخلی مکزیک است. هنگ کنگ یکی این یکی از مقاصد اصلی شرکت ها و افراد چینی است که در خارج از کشور فعالیت می کنند.

کدام کشورها بیشترین دارایی های مالی خارجی را دارند؟ (+ اینفوگرافیک)

در همین حال، جزایر کیمن، سوئیس و سنگاپور مقاصد محبوب آمریکایی ها برای ذخیره دارایی های خود در خارج از کشور هستند. آمریکایی ها حدود 1.6 تریلیون دلار در خارج از کشور پس انداز می کنند.

در مجموع، افراد و شرکت‌ها در بریتانیا، فرانسه و آلمان 2.1 تریلیون دلار در خارج از کشور دارند.

بهشت مالیاتی چیست؟

بهشت مالیاتی به معنای تقریباً عدم تعهد مالیاتی برای شرکت های خارجی و افراد خصوصی است. آنها همچنین دارای یک محیط سیاسی و اقتصادی با ثبات هستند.

شرکت ها می توانند به طور قانونی از پناهگاه های مالیاتی برای ذخیره پول در خارج از کشور استفاده کنند و از مالیات های بالا در کشورهای خود اجتناب کنند.

برای این نوع فعالیت تجاری، شرکت ها اغلب یک شرکت پوسته، یعنی شرکتی بدون فعالیت فعال یا دارایی های قابل توجه در کشوری که در آن مستقر هستند، راه اندازی می کنند.

شرکت پوسته شرکتی است که فقط به صورت قانونی ثبت شده است اما هیچ عملیات تجاری واقعی یا دارایی قابل توجهی ندارد. این نوع شرکت ها اغلب برای اهداف مالی یا حقوقی خاصی مانند کاهش مالیات یا حفظ محرمانه بودن مالکیت استفاده می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما