دانستنی ها

کدام ویروس ها در کشور شایع هستند؟

زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هرمزگان، تهران، ایران، به منظور ردیابی و پایش ویروس های بیماری حاد تنفسی در گردش. مرداد ماه شروع شد و بهمن در این ماه 79 نمونه برای 21 ویروس مورد آزمایش قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، نتایج تحقیقات وزارت بهداشت درباره ویروس‌های در گردش نشان می‌دهد که آنفولانزا و راینوویروس پیشروترین ویروس‌های در گردش در کشور هستند و پس از آن RSV با 18.9 و سپس کرونا با 10.8 قرار دارند.

آنفولانزا یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که معمولاً از طریق سرفه و عطسه یک فرد بیمار منتقل می شود. ویروس آنفولانزا انواع مختلفی دارد که شایع ترین انواع در حال گردش در کشور نوع A، نوع B و نوع H1N1 است.

علائم بیماری با تب ناگهانی، سرفه، لرز همراه با لرز، بدن درد، گلودرد، سردرد، خستگی، علائم گوارشی و سرگیجه همراه است و دوره معمول بیماری 4 روز است.

رعایت قوانین بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شستن مداوم دست ها، پرهیز از تماس با افرادی که علائم بیماری را نشان می دهند و تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف یک رژیم غذایی متعادل و متنوع که شامل انواع سبزیجات و میوه ها می باشد، می تواند کمک کننده باشد. پیشگیری از بیماری بیماری.

راینوویروس ها ویروس های سرماخوردگی هستند که علائم رایج آن شامل سرفه، عطسه، آبریزش بینی، احتقان بینی، گلودرد، بدن درد و احساس خستگی است.

هنگامی که فردی به ویروس سرماخوردگی مبتلا می شود، احتمالاً در سه روز اول ویروس را به دیگران منتقل می کند. اقدامات پیشگیرانه، مانند شستن مرتب دست ها با آب و صابون، می تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند. اجتناب از دست زدن به دهان، چشم ها و بینی (شایع ترین نقاط ورود راینوویروس) نیز ممکن است به پیشگیری کمک کند.

ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس RSV باعث عفونت ریه ها و مجاری هوایی می شود. کودکان نسبت به سایرین بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند، اما این ویروس می تواند بزرگسالان را نیز مبتلا کند. علائم این بیماری در بزرگسالان و کودکان سالم معمولاً خفیف است و اغلب شبیه سرماخوردگی است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا